אפריקה

ספארי בפארק הלאומי צ'ובה, בוצואנה

חשבון חדש של טיול לבוצואנה והפעם אנו עושים א טיול יום מקאסאנה לחקור אחת מה- הפארקים הלאומיים הטובים ביותר בדרום אפריקה: צ'ובה. בוא נלך לשם

כשיצאו מהחדר, רק מעט קרני שמש עלו מעל האופק. בוקר מוקדם חדש אבל עלינו עם האנרגיות עד תום. זה היה יום מיוחד בטיול כי התכוונו לעשות א ספארי בפארק הלאומי צ'ובה.

מכיוון שלא נסענו עם 4 × 4 ועם מכונית רגילה אי אפשר לנסוע דרך הפארק, החלטנו לשכור את ה- טיול ליום שלם במלון שלנו שהתחיל בשש בבוקר. למרות שכיחה יותר לעשות ספארי של שלוש שעות בבוקר או אחר הצהריים, ולמחרת לעשות זאת אחרת, אנו מעדיפים לעבות את החוויה לטיול בודד של בוקר ואחר הצהריים. אפשרות זו אינה פופולרית במיוחד, במיוחד למחיר, כך שהיינו לגמרי לבד במכונית.

חיה זו נקראת "העוף של צ'ובה".

יצאנו במהירות לכניסה לפארק. הנהג שלנו חנה לרגע ורץ לקבל אישור להיכנס. הייתה זו שעת העומס בכניסה לפארק, מכיוון שכל הטיולים מתחילים באותה תקופה וכולם רוצים להיות הראשונים.

כשנכנסנו לפארק המדריך שלנו שאל אותנו איזה סוג של בעלי חיים אנו מעוניינים לראות. למרות שאנחנו לא אוהדים גדולים של חיות בר או ספארי, ברור שאנחנו אוהבים בעלי חיים, כי אם לא, לא היינו צריכים לעשות זאת נסע לאפריקה. זאת אומרת שלא היינו אובססיביים לראות כל חיה ופארק בפארק. כל מה שרצינו היה לשבת בנוחות במושב הרכב ולתת לעצמנו להיות מופתעים מהטבע.

אנשים שאכן אובססיביים מחפשים חמש הגדולים המפורסמים (אריה, פיל, נמר, קרנף ובופלו), אך לעתים קרובות הוא מאוכזב מכיוון שלבעלי חיים יש רצון משלהם ולא תמיד הם היכן שהם מבקשים. כמו שאומר חבר טוב, כשמתכננים טיול עדיף ללכת לראות "אבנים", כי אתה יכול להיות די בטוח שהם יהיו שם. נהפוך הוא, עם הטבע קשה לתכנן משהו משום שהיא בקצב שלה.

ב טיול לאוגנדה וב- ספארי קרנף של חאמה ראינו כבר מגוון גדול של חיות בר, אך לא התמזל מזלינו לראות אריות או נמרחים מקרוב. אמרנו למדריך שלנו ובאותה עת הוא ענה שאולי באותו יום נוכל להיות במזל, מכיוון שמרחק של כמה מטרים משם, חנו כמה מכוניות ספארי בשלב מסוים. הוא הלך למקום בו היו המכוניות האחרות והפנה אותנו לעבר שיח בו היו שתי לביאות שוכבות בצל.

השעה הייתה מוקדמת, אך השמש כבר התהדקה ללא רחם. המדריך שלנו הוציא את המשקפת ואמר לנו שהלביאות בדיוק צדו ואכלו, כי עדיין יש להן דם על האף, וכי הן היו מלאות כל כך עד שהיה קשה להן אפילו לנשום. בזמן שכל התיירים שנאספו במקום ירו בהם מבלי לעצור עם המצלמות שלנו, המדריך המשיך להתבונן בגדה הנהר עם המשקפת. היו גלים העפים על האזור ונבלות רחוקים שהשאירו את עצמות הטרף הלביאה בלי שמץ של בשר.

"אתמול בערב הם צדו עגל פיל, כנראה כדי להאכיל את הצעירים שלהם", אמר לנו המדריך.