אסיה

טיול לגרוטות יונגאנג ולמקדש התלוי

המשך שלנו טיול בן 15 יום בסיןואיך יום קודם איבדנו כמעט את כל היום בחיפוש אחר המלון, באותו יום הגיע הזמן להדק את המסלול כדי לראות את שני הפלאים ליד דאטונג: מערות יונגנג ו המקדש התלוי.

זו הייתה בזבוז שבזבז זמן בחיפוש אחר אכסניה יום קודם רצינו להתמסר בקר במערות יונגנגשנמצאים ב בפאתי דאטונג ולמחרת להקדיש את זה לחלוטין בקר במקדש התלוי זה די רחוק. קצת התפטרנו מכיוון שחשבנו שנצטרך להסתדר בלי אחד משני הביקורים בגלל חוסר זמן. למרות זאת, הלכנו לתחנת הרכבת לקנות כרטיסים עבור לך לפינגיאו למחרת

כניסה לסוכנות CITS בדאטונג

זמן קצר לפני שהגיע לתחנה, צ'אבי התייעץ עם המדריך וראה שיש סוכנות שמארגנת טיולים באזור הסמוך, אז החלטנו לנסות את מזלו. על פי המדריך, כדי לגשת לסוכנות הם היו צריכים לעקוב אחר השילוט שהצביע על כך: «CITS». ובעקבות השלטים כמו אליס בעקבות הארנבון הגענו לסוכנות זעירה שנמצאת בסוף מבוי סתום.

עם הגעתנו לשם פגשנו קבוצה של 15 תיירים זרים שהמתינו בסבלנות לזמן העזיבה. השעה הייתה 8.45 בבוקר והטיול החל בשעה 9. במשך 420 יואן ביקרו במערות יונגאנג והמקדש התלוי עם כרטיסים ואוכל כלול; או 100 יואן רק עם הסעות ומדריך באנגלית. היה נראה באותו יום שהיינו במזל.

מערות יונגאנג בדאטונג

ה Yungang Grottoes הם נמצאים בפאתי דאטונג וניתן להגיע אליהם עם האוטובוס מספר 3 שנוסע לפני תחנת הרכבת. המערות החלו להיות מפוסלות בשנת 460 ובמהלך שישים השנים שבנייתן נמשכה למעלה ממאתיים וחמישים ושניים מערות שהופצו לאורך קילומטר ממזרח למערב נוצרו. נכון לעכשיו ניתן לבקר רק 45, אך הם נמנים עם הנפלאות הגדולות של סין מכיוון שהמערות כוללות פסלי בודהה יפהפיים בגדלים אינסופיים החצובים בסלע, הגדולים בגובה 17 מטרים.

פנים אחת המערות

לדעתנו, המערות המרשימות ביותר הן 4 ו 6, ולכן עדיף להשאיר אותן לרגע האחרון. זה היה הראשון שהמדריך הראה לנו ושאר הביקור דחה מעט.

בסין הופתענו מאוד מהסתירות המתמדות שמצאנו. לדוגמה, במרץ 2012 כניסותיהם של רבים מהאנדרטאות החשובות ביותר בסין חוו עלייה מרהיבה. הכניסה למערות, ששוותה בעבר 60 יואן, הייתה שווה 150 יואן (18 אירו) לכל המבקרים (למעט סטודנטים שיש להם הנחה). שאלנו את ג'וי, המדריך שלנו באותו יום, מדוע הגידול הזה ואמרנו לנו שהממשלה משקיעה הרבה כסף כדי להתאושש ולשפר את המקומות המעניינים תרבותית. לדוגמה, במערות יונגאנג הם בנו כניסה מפוארת עם לובי שוב יפה מאוד ומקדש בודהיסטי מפואר, שבו הייתה בעבר אוכלוסיה קטנה, שאותה הרסו כמובן לבנות את המתקנים הראוותניים האלה. זה מוזר אסור לשכוח שסין היא מדינה קומוניסטית, גם אם היא לא נראית כך, וכי אחד מעמודי התווך של הקומוניזם הוא הגישה לתרבות לכל העולם. ובכל זאת, בסין ישנם עדיין אנשים רבים שלא יכולים להרשות לעצמם לבזבז 150 יואן בכניסה לאנדרטה. זה היה משהו שמצאנו סותר למדי.

לאחר הביקור במערות חזרנו לאוטובוס לנסוע למקדש התלוי, אך לפני שעצרנו כמעט באמצע שום מקום לאכול במקום. כמו ב טיול ליאצ'ילאן במקסיקו או ב קניון קולקה בפרוהם עצרו במקום שיש להם הסכם שאתה אוכל בהרבה יותר כסף מאשר במקום רגיל. ומכיוון שיש רק 30 דקות לאכול, אין זמן לחפש אלטרנטיבה. התפריט עלה 40 יואן, אך כל הספרדים בקבוצה העדיפו לצאת ולמצוא מקום אחר. לפעמים אנחנו מאוד עלובים, ואני כולל את עצמי, כי גם אני יצאתי לחפש מקום אחר רק כדי לחסוך לי מה שבתמורה היו רק כמה אירו. בסופו של דבר מצאנו מסעדה שכונתית שבה התפריט היה כמובן בסינית ולא ידענו מה בתפריט.

סופרבול אטריות סיני

לאחר זמן מה שניסינו לתקשר עם בעל המסעדה עם האפליקציה אני לא מדבר על האייפד, קיבלנו קערה בגודל של בריכת מרק אטריות תמורת 12 יואן. שאר חברי הקבוצה העדיפו לשתות בירה ולקנות משהו לנשנש בסופרמרקט הסמוך.