אמריקה

שעות אחרונות בלימה

היום האחרון לטיול הוא תמיד מעט מריר. שבועיים קצרים מדי לנסוע לפרואבל לדעתי תמיד הוא עדיף לנסוע זמן קצר מאשר לא. בשבוע שעבר, כשכתבתי את זה רבין היינו קטנים, הקורא אמר לי שיש לנו את הסמוך מיראפלורס ויכולנו ללכת, אבל אחד הדברים שהיה ברור מאוד בטיול הזה הוא זה בקרוב נחזור לפרו ושהשער לארץ ימשיך להיות לימה, אז אנחנו מעדיפים לקחת את זה בקלות ולהתענג על הרגעים הקטנים.

הדרך הטובה ביותר הגישה אל מרכז העיר לימה מברנקו היא עם המטרופולין. זהו אוטובוס עם נתיב ופלטפורמות משלו, כך שהוא כמעט נראה כמו חשמלית או רכבת תחתית. זה מהיר מאוד ואומרים שזה המדיום הבטוח ביותר. ביטחון הוא נושא שכולם התעקשו בלימה, ולכן עשינו את הסיור האופייני בבירה: ירדנו לעיר התחתית, לכיכר המרכזית וביקרנו בכמה מוזיאונים כמו הגסטרונומי, שהוא מאוד חדש ומאוד מודרני, והמוזיאון של האינקוויזיציה. ירדנו בתחנה אחת מוקדם יותר בטעות ושומר, כשראה אותנו מתייעץ עם המפה, הזהיר אותנו לא לסטות מהמקום דרך אריחים צהובה מה שהוביל למרכז בגלל שהוא מסוכן, מה שהפתיע אותנו קצת.

הלכנו בשקט עד שהגענו לרחוב הקניות שזורם לכיכר המרכזית, ג'ירון מהאיחוד, רחוב מלא מלא חנויות ודוכני אוכל. אחר כך צילמנו את הכיכר, עם חזיתותיה בסגנון הקולוניאלי, ארמונו הנשיאותי, ארמון הארכיבישוף, הקתדרלה ומזרקת הברונזה היפה. ואז הלכנו מוזיאון האינקוויזיציה. לאחר התור נכנסנו בחינם והוקצנו לסיור מודרך בו למדנו על מוסד מביש היסטורי זה, ואפילו סיירנו בשרידי מנהרות הצינוק הישן.

מוזיאון האינקוויזיציה

בהמשך חזרנו לכיכר והסתובבנו קצת. כך אנו מגלים את מוזיאון הגסטרונומיה, בו א סקירה של תולדות המטבח הפרואני וכמה יש לה להציע לעולם. זהו מוזיאון חינמי, מודרני מאוד ומבדר מאוד, בו תוכלו לראות כמה מההיסטוריה של האוכל בלימה, למשל, את שלל זני התירס הצומחים במדינה.

הסקרמנט אוכלת שפן ניסיונות במוזיאון הגסטרונומי

אחר כך הלכנו לגשר החוצה את נהר רימאק ומשם ראינו את השכונה המסכנה המשתרעת מעבר. אחר כך חיפשנו מקום לאכול והיה לנו קשה להחליט, אבל בסופו של דבר הגענו למרפסת במרכז.