אסיה

יום בג'איפור

כרגיל, באותו יום פגענו שוב בציפור מוקדמת. בקושי היה לנו יום לבקר ג'איפורמכיוון שבחצי וחצי אחר הצהריים הרכבת שלנו יצאה לכיוון קוטה ללכת ל בונדי. מסיבה זו הזמנו ארוחת בוקר כך שבשעה 7.30 בבוקר הייתי מוכנה. עם זאת, כשירדנו לחדר האוכל בזמן מאוד, הם רק התחילו להכין אותו ובמקום לצאת בשעה 8 בבוקר כפי שתכננו, יצאנו מהמלון בסביבות השעה 8.30 בבוקר.

באותו מלון, שאלנו אם הם יכולים להתקשר אלינו למספר טלפון tuk-tuk לקבל את זה במהלך היום וכך לא לבזבז זמן להתמקח. בסופו של דבר סיכמנו שנהיה אתו בין השעות 8.30-16.30. טיפסנו על השלושה ברכב ויצאנו לעבר יעד הבוקר הראשון שלנו: ענבר חזק. זה היה יום ראשון ובאותו זמן של בוקר כמעט ולא היה מישהו ברחוב. כשהיה קר, היינו צריכים להתכרבל בינינו כדי להתחמם מעט. שמו של הנהג שלנו היה סמר, ילד צעיר אך לא בטוח שהיה לו tuk-tuk מכוון עם ציוד קול הראוי ל- MTV Tunning וזה תפס את כל החלל המוקדש לתא המטען. וכך התכווננו דרך הרחובות הריקים למחצה של ג'איפור לצלמו של מאנו צ'או שהיה סוריאליסטי לחלוטין.

זה לקח בערך 20 דקות להגיע למבצר. סמר חנה ואמר לנו שהזמן שייקח יחכה לנו שם. אחד הדברים שעלתה למיריה מההתחלה בעת תכנון הטיול היה לרכוב על פיל במבצר. אכן זהו אחד התיירים היקרים בהודו, אך מה אנו אם אינכם תיירים בלבד? אז הלכנו ישר לחפש פיל.

הבעיה הייתה שטעינו בדרך וסיימנו באמצע הרמפה שם הפילים עלו ויורדים. במקום לומר לנו לצאת משם לפני שאיזה פאצ'ידרם מחץ אותנו, הנהגים אמרו לנו לרדת חצי קילומטר עד שהגענו לרציף בו עלית על החיה. אז במשך 500 מטר, ביצענו את הפזיזות של ההליכה בין פילים כאילו אנחנו הולכים לאורך הרמבלה.

כשהגיע לרציף היה שורה ארוכה של תיירים שהמתינו בדאגה לטפס על החיה התורנית. המחיר קבוע: 900 רופי לכל היותר שני אנשים. בהיותנו שלושה משלנו, מיריה וסוניה עלו לאחד ביחד ואילו לשני עליתי לבד. מכיוון שהיה לי מקום לחסוך, מתחתי איזה מהם מהראני והתכוננתי ליהנות מהעלייה אל המצודה, אבל נראה שהתחלתי להיות יותר מדי נוח ובסופו של דבר הייתי האטרקציה של התיירים שהקיפו אותי, כי הם לא הפסיקו לצלם.

רגע התהילה שלי נקטע כשנהג הפיל שאל אותי אם אני אוהב חיות. מול שאלה כזו, חפה מפשע ממני, אמרתי שכן והנהג התחיל לתת לי את המקל שיש לי חברה שמארגנת ספארי ושאם אני רוצה לעשות כזה וכאלה ואיזה ללא הפסקה. כשאמרתי לו שאני לא מעוניין, אז הוא התחיל להטות אותי ללא הרף, למרות שהיה שלט ענק שהודיע ​​בבירור שצריך להטות נהגים של פילים (אני מתאר לעצמי כי זה כבר היה יותר מכל כלול ב 900 הרופי שהיה שווה ההליכה הקטנה).

מאת 250 רופי החלטנו לשכור את המדריך הרשמי שהוצע לנו בכניסה, מכיוון שרצינו לדעת טוב יותר את ההיסטוריה של המצודה. המדריכים מדברים רק אנגלית, ולכן פעלתי כמתורגמן של כל ההסברים שהמדריך העניק לי. עם זאת, לתרגומים שלי היה הנגיעה האישית שלי, ולא פעם, מיריה וסוניה התחילו לצחוק בלי שהמדריך ידע למה.

לשעבר אמבר זו הייתה בירת מדינת ג'איפור. העיר הייתה מוקפת חומה, שבתוכה שוכנו מצודת הארמון (אמבר) והמבצר הצבאי (ג'אי). הארמון הורה לבנות את ה- Marajá Man Singh בשנת 1592, מפקד רג'בר של אכבר והוארך ברציפות עד לסיומו במאה השבע-עשרה, כבר בתקופת ממשלת ג'אי סינג הראשון. עם זאת, החומות נותרו קטנות והחלו להיעשות נדירות מים ואז ג'אי סינג השני העביר את הבירה לג'איפור בשנת 1727.

טיפסנו במדרגות שהובילו אל הדלת של גאנש פול, דלת הכניסה לארמון ואנחנו ניגשים לחצר בה היה חדר (Divan-i-Am) שבו marajá הוא נתן לקהל שלו. כמה מטרים רחוק יותר מבפנים, ציפינו ל ג'אי מנדיר, חדר המועצה המלכותי או אולם המראות. אין ספק, החדר הזה הוא מה שהכי אהבתי במבצר למרות שלא ניתן היה לראות אותו מבפנים. החדר מכוסה בשיש לבן ויש בו מראות משובצות בקירות. למעשה, נכון לעכשיו לא ניתן לגשת אליו מכיוון שאנשים קרעו מראות ואבנים משובצות כדי לקחת אותם כפי שזה יקרה. בעבר, בלילה החדר היה מואר במנורות שמן והרוח, כשהוא מתנדנד אותם, העניקה לו תאורה מיוחדת בזכות השתקפות המראות.

ואז ביקרנו ב- אזור נשים הארמון, החדרים והפטיו. הדבר הטוב ביותר במבצר הוא ללכת לאיבוד במסדרונותיו ולחקור אותה ברוגע, דבר שלא יכולנו לעשות מכיוון שהמדריך לקח אותנו במאתיים שעה. ביציאה היו עצירות מעט מזכרות יקרות, אך כשיצא מיריה למחרת, עצרנו לעשות שופינג, כמו קטורת ובובות של רג'סטאן. ואז, בחנות המוזיאונים, ניצלנו את ההזדמנות לקנות גלויות וספר מדי פעם. העצה שלי היא שאם אתה יכול להימנע מכך, אל תקנה שם שום דבר כי הוא היפייני.

מאוחר יותר, בזמן שהלכנו לחניון, פנו אלינו כמה צלמים כדי לנסות למכור לנו את התמונות שצילמו במהלך הטיפוס עם הפיל, ובסוף קניתי את אחת התמונות שלי עבור 40 רופי כי ידעתי שקשה להשיג תמונות ממוקדות. בזמן שאתה רוכב על פיל.

חזרנו ל ריקשה ולקח אותנו אליו מוזיאון גטורה קי צ'טרייאןלמרות שלא סתם גילינו אילו אוצרות הוא הציג כי לא התחשק לנו לבזבז את השעות המעטות שהיו לנו בג'איפור בתוך מוזיאון. לכן, אמרנו לנהג להמשיך עם המסלול. ואז קבענו למקדש הקופים, סוג של מקדש קטן על ראש גבעה שמציע נוף נהדר לג'איפור. לרוע המזל, בזיהום בקושי יכולנו לראות את העיר.