אסיה

זריחה בגן הלאומי גורונג ברומו

3.30 בבוקר שיחת השכמה! יצאנו מהחדר והיה קר מאוד, אבל היינו מוכנים לאירוע. אף על פי כן, אדם הציע לשכור לנו ז'קט חורף במחיר של 25,000 Rs. למרות שעדיין לא הייתה ארבע לפנות בוקר, אז הוזמנו אלינו בקבלה, כמעט ולא נותרו תיירים וג'יפים. היינו שם לבד עד שבא אדם ואמר לנו ללכת איתו בג'יפ שלו. טיפסנו על השניים במושב הקדמי מעט מתכרבלים והלכנו למלון הסמוך, שם עלו עוד ארבעה אנשים. ברגע שהיינו מוכנים התחלנו.

המלון היה באותה כניסה למרכז העיר הפארק הלאומי גורונג ברומו וה- 4 × 4 החל את דרכו בדרך שלא ניתן היה לראות בה דבר, בין השאר בגלל חושך הלילה ובחלקו בגלל הערפל הסמיך שהקיף אותנו. שכרנו את הטיול שהוביל אותך לראשונה לראות את הזריחה מהר הר פאנאנג'אן, וכשטיפסנו על ההר, ראינו איך קרני השמש הראשונות יוצאות.

כשהגענו סוף סוף, נערמו עשרות רכבי שטח שהגיעו לפנינו משני צידי הדרך. הלכנו במטר האחרונים לפני שהגענו לנקודת התצפית וראינו שהטיפוס מלא בברים קטנים שבהם מכרו אוכל ושתייה חמה וספקי רחובות שעשו את אותו הדבר. עם ההגעה נקודת המבט הייתה מלאה באנשים, ולמרות שהגיע כמעט אחרון, גבר הולנדי עשה לי את החיבה לעשות חור בקו הקדמי וכך היה מסוגל לצפות בתכנית.

אני לא זוכר שאנשים דיברו באותה תקופה, אולי כולם השתתקו כשעלתה השמש או שהייתי פשוט כל כך המומה מההופעה שהפסקתי לתפוס את כל מה שסביבי. זה כמו נוף ירחי: הר הגעש ברומו המעושן ולצדו הר באטוק עם האורוגרפיה המוזרה שלו והעמק כולו שמקיף אותם מכוסה בערפל סמיך. אפילו אם היו אומרים לי שזה כותנה, הייתי מאמין בזה. ואט לאט התבוננו בשמש זורחת בין העננים.

לאט לאט אנשים יצאו מתוך העייפות שלהם והתנוחות בשורה הראשונה נלקחו כדי שכולם יוכלו להצטלם. וזה עוד משהו, אבל הנוף של הגרומו ברומו מפננג'אקאן פוטוגני טהור, עד כדי כך שכשהבנתי שלא הרגשתי את אצבעותיי מהקור.

בשש בבוקר השמש כבר עלתה בכלל וכמעט לא נותרו אנשים מנקודת המבט. ניצלנו את אותם רגעים אחרונים של בדידות כדי לסיים את ההתפעלות מהנוף, וכשחזרנו לג'יפ ראינו שכולם חיפשו מקלט בברים שהיו שם לאכול נודלס חם או תה כדי להתחמם.

חזרנו ל -4 × 4 ונסענו דרך הערפל, שהתפוגג בהדרגה, לעמק בו נמצא הר הגעש. המכונית חנתה כאלף מטר מחדר המדרגות שעולה למכתש ברומו, וכשירדנו אמרו לנו שבשמונה אנחנו חייבים לחזור לרכב.

כדי לנסוע בקילומטר הקטן ההוא, עשרות גברים הציעו לרכב על גבו של סוס, שהיה למעשה רק מעט גדול יותר מפוני, תמורת 50,000 רופי (4 אירו). העלייה לא קשה, אולי קצת במאתיים מטרים האחרונים, אבל התרגשתי במיוחד לרכוב על סוס כי מעולם לא עשיתי את זה וזה גם עצב אותי שאיש לא שם לב אליהם ואותו יום הם לא היו מוציאים רופי, אז לאחר התמקחות בלי הצלחה (נורמלי בי) עליתי על הסוס ועליתי לסוס.

המתיחה הסופית היא 253 מדרגות המטפסות לראש הגבעה הר הגעש ברומו. בסופו של דבר, ישנו מעקה באורך של כעשרה מטרים כדי למנוע חוסר מזל עם התנחלויות של אנשים העולים במדרגות ונשארים שם. היו אנשים שזרקו חבורה של פרחים למכתש שהמקומיים מכרו כדי לעשות איזושהי טקס מזל טוב ... או משהו. ברגע שהתמונה צולמה, אנשים הסתובבו וירדו במדרגות, אבל הלכנו לאורך שפת המכתש עד שהיינו כמעט לבד ומעלה ראינו איך, לאט לאט, הערפל נעלם לחלוטין והשמש הולכת מאיר כל מה שמוציא צבעים שלא ראינו עד כה.