אסיה

מגלה את יוגיאקרטה

3.30 בבוקר האם החיים האמיתיים האלה? לא ידעתי יותר. למרות שישנתי כמעט יומיים, בקושי יכולתי לפקוח עין באותו לילה. בארבע לפנות בוקר נפתחה מסעדת המלון ואכלנו ארוחת בוקר נאסי גורנג (אורז מטוגן עם ירקות ובשר עוף) מיי גורנג (אטריות מטוגנות). בארבע וחצי עלינו על האוטובוס שלקח לקוחות לטרמינלים השונים של שדה התעופה, ואחרי ארבעים דקות הם עזבו אותנו, האחרונים, בטרמינל 3.

הטיסה של אייר אסיה ל יוגיאקרטה הוא יצא בזמן וכמעט חצי ריק ובשעה 7 בבוקר סוף סוף דרכנו את היעד הראשון של מסלולנו. יומיים אחרי תחילת הטיול. ביציאתנו מהטרמינל הזעיר, שכרנו מונית בדלפק, ואילו נהגי מוניות ומתווכים ניסו כמיטב יכולתם לא לשכור את המונית במשרד הרשמי. שילמנו 55,000 רופי ועם הקבלה בידנו הלכנו לדרגת המוניות בחוץ בחיפוש אחר מספר המונית שציינו על הקבלה וזה חיכה לנו.

כן ב ג'קרטה מה ששולט על האספלט הם מכוניות, ב יוגיאקרטה זה האופניים מאות בכל הצמתים ישנם עשרות אופנועים הממתינים לאור הירוק של הרמזור לחידוש הצעדה, וחצי מוסווים ביניהם הם bechaks, תלת אופניים שיכולים לשאת שני נוסעים קטנים או גדולים מאוד.

הזמנו חדר במלון Duta Guest House על סמך המחיר (325,000 רופי עם ארוחת בוקר ובריכה) והמיקום (Jalan Prawirotaman, רחוב מלא במסעדות וסוכנויות נסיעות). כמו כן, עם ההגעה אמרו לנו שהם נותנים לנו הנחה של 10%, אני עדיין לא יודע למה. החדר היה מעט עלוב אך נקי ובמלון הייתה בריכת שחייה, שהתאימה לנו היטב לחום.

בשעה תשע בבוקר, היינו מנומנמים לגמרי לבקר בעיר. בסירה בקרוב, יוגיאקרטה היא עיר קטנה לכאורה עם בתים נמוכים. באותו רחוב של המלון אנו מוצאים את משרד הקפה, המפורסם בזכות הקפה שלה, ושם אנו נכנסים להכין את ארוחת הבוקר השנייה של ההוביטים. עם קפאין בעורקים, הלכנו אליו קראטוןארמון שם גר הסולטן מיוגיאקרטה ואת זה ניתן לבקר באמצעות תשלום הכניסה המתאימה. למרות שבאופן תיאורטי עברו 20 דקות מהמלון, לקח לנו כמה דקות להגיע, ראשית בגלל החום שנחנק ושנית מכיוון שלמרות העובדה שהאנשים ידידותיים ואדיבים, אדם שהציע לכוון אותנו אני חושב ש בסופו של דבר זה סובב אותנו.

מיוזע ועייף, בוקר טוב, הגענו ל קראטון. הכניסה עולה 12,500 ש"ח והיא כוללת סיור מודרך בחינם. לאחר חציית הקירות אנו מגלים שההצגה שהם עושים כל יום בשעות 10 בבוקר עד 12 בצהריים. רק התחלתי. בימי שני מנגנים תזמורת גמלן, אשר נוצר על ידי כלי הקשה שונים, כולל כלים המורכבים מ"סירים "מפליז שונים המסודרים בשורה על סוג של ספסל בגובה חצי מטר שהמוזיקאי אחראי להלום מבלי שקצב נראה לעין משמיע צליל של המוזר ביותר. לזה אתה צריך להוסיף את הצליל של גנגסה (סוג של קסילופון) שגם פועם לפי שיקול דעת וגברת ששרה בנימת פלסטו שגורמת לך לפרוץ את עור התוף. סליחה שלא הצלחתי להעריך את המוזיקה המסורתית של הגמלן, אולי זה בגלל החלום.

הביקור בקרטון כלל ביקור בכמה ביתנים הפתוחים לקהל. קחו בחשבון שהסולטאן גר שם (ועדיין שולט) ושאתם צריכים לעבור כמה חדרים עם חפצים שהיו שייכים לסולטנים שונים: שאם נעלי המגפיים של הסולטאן השמיני, שאם החליפה של קוטג 'בנים של סולטן IX, שאם הכפפות להוצאת המגשים מהתנור של סולטן X (שהיה אוהב לבשל) ... וכן הלאה במשך שעתיים.

מותשים, יצאנו בגיל 12 לחפש טירת מים, בנה בסמוך לקרטון ובו בעבר בילו הסולטנים שעות של קירור חום בבריכות שלהם יחד עם הרמון שלהם. זה היה חייב להיות קל להגיע לשם, בהתחשב בסמיכות, אבל זה לא היה. אנו הולכים והולכים, אנו עוברים דרך מינימרקט של ציפורים, אנו חוצים כמה סמטאות מבוך ובסוף, אני לא יודע איך, הגענו לשם. אני מניח שהאיש שליווה אותנו זמן מה היה צריך לעזור, אבל במציאות בפחות מיורו היינו מצילים את סבלנו: היינו צריכים להיכנס bechak.

הוא תמן שרי היא נהרסה למדי ברעידת האדמה בשנת 1865, אך אזור הבריכה נבנה מחדש היטב, אם כי לאורך הדרך הבטיח לנו אדם שכולו מכוסה פיגומים וכי לא שווה את הביקור. באוקטובר זו עונת שפל באינדונזיה וכמעט אין תיירות והרבה פחות זרים, אז כשראינו אחד את השני, ניגשו כולם לעזור לנו לצאת, רוב הזמן גורם לאפקט הפוך. כדי להראות, האיש שפגשנו בזמן שהלך לקרטון, לאחר שבחר בדרך הארוכה ביותר בזכות האינדיקציות של מכונאי אופנועים נחמד. האדון הנ"ל ליווה אותנו זמן מה באומרו שהוא עבד במשרד התיירות ושהוא עזב את העבודה כדי לחפש את בתו בחדר הילדים. הוא לא רק אמר לנו שאנחנו הולכים יותר מאשר על השטר, אלא שהוא היה זה שסיפר לנו שהתאמין סארי היה כולו פיגומים ושאינו שווה את הביקור. ואם לא הספיקה עזרתך, כשחזרנו למלון, הוא הראה לנו את הדרך לא בסדר ובסופו של דבר היינו אבודים, עייפים וקצת מבולבלים.

בשלב זה, הפיתרון היחיד (מלבד התאבדות פולחנית) היה לקבל את שירותיו של אחד מאותם bechaks הם פנו אלינו באותו בוקר. אתה גם לא חושב שאנחנו סובלים מפולת ים, שהם גם לא לחוצים. לאחר התמקחות קלה, הם לקחו אותנו למלון תמורת 11,000 רופי.

עם הגעתנו למלון צללנו לבריכה כדי לנסות לחנוק את הקלורזו שסחבנו. לאחר שהיינו טריים, החלטנו לצאת לאכול ליד המלון ונשארנו במסעדת Via Via שנמצאת כמה מטרים משם. המסעדה מאוד חמודה (ותיירותית) והאוכל נראה טוב מאוד, למרות שהתאכזבנו מעט מכיוון שהזמנתי עוף והיו יותר עצמות מבשר. הדבר הטוב במסעדה זו הוא שיש בה סוכנות נסיעות שמארגנת טיולים "שונים". וכך בילינו את אחר הצהריים: יציאה וכניסה לסוכנות, יציאה וכניסה למלון, התייעצות עם האינטרנט והתייעצות עם המדריך, לסיים את ההעסקה הטיולים שרצינו לעשות באזור והטיול ל- הרי געש גורונג ברומו ו קווה איג'ן עלה לנו לסגור.