אמריקה

טיול ליאצ'ילאן ובונאמפק מפלנקה

בשעה 5.45 בבוקר היה מעט מאוד אור, ולכן היינו צריכים לגשש כמעט עד לנקודת המפגש. היו מטיילים אחרים שהתכוונו לחלוק איתנו את יום הטיול. בשעה שש באו אלינו, ואחרי שהאספנו מטיילים אחרים במלונות שונים באזור, שמנו לקראת יקסצ'ילאן. זיכרון מועט מהיציאה שלנו מפלנקה, כי אחרי כמה דקות נרדמתי. התעוררתי רק כשעצרנו לארוחת הבוקר. טיול זה כלל הכל, כולל ארוחות. אבל כשאמרו לנו את זה, חשבתי שהכל יקטן לכריך, קופסת סודה ומעט אחר. עם זאת, כאן עצרנו לארוחת הבוקר בדוכן בצד הדרך שאכל ארוחת בוקר מזנון.

עם צלחת מלאה אוכל חלקנו שולחן עם לורה, ילדה אנגלית שעזבה את עבודתה בשיווק לנסוע דרך מקסיקו במשך שלושה חודשים ואז ללמוד להיות מורה בבית הספר היסודי, ועם אם ובנה בן העשרים שהיו מרידה. דיברנו איתם הרבה זמן; האם התבוננה בשאלות כמו כמה זה עולה ומה שווה לדעת עד כמה זה מוגזם מה שרצינו לחייב במרידה עבור ערסל. ארבעתנו דיברו כל כך באנימציה, כשאני מרימה את עיני, שאר חדר האוכל היה ריק והנהג שלנו בא לחפש אותנו ללכת בדרך, ולכן נאלצתי לבלוע את מה שנשאר מהצלחת כמעט בלי ללעוס.

אנו ממשיכים עוד זמן עד שנגיע גבול קורוזל, שהיא עיירה על גדות נהר Usumacinta, הנהר באזור זה מסמן את הגבול בין מקסיקו לגואטמלה. הדבר המוזר ב הריסות יאכצ'ילאן זה שכדי להגיע אליהם צריך לעלות על סירה ולעלות במעלה הנהר למשך 40 דקות. לפני העלייה לסירה שאל הנהג אותנו באיזה תפריט אנחנו רוצים לאכול, כיוון שאנחנו חוזרים למסעדה בעיר. המנות השנייה לבחירה היו: עוף מקסיקני, עוף בגריל ותבשיל צמחוני.

במשך 40 דקות חצינו את הנהר העובר בנוף כמעט בתולי. בצד השני של הנהר ראית נשים מגואטמלה עושות את מטלותיה. עם ההגעה, ירדנו מהסירה ועלינו על כמה מדרגות גבוהות מאוד, שבסופו של דבר נבלעו בג'ונגל. הריסות יקסצ'ילאן הם אבודים באמצע הג'ונגל, הם כמעט לא מבקרים על ידי קבוצות ולמרות שהם לא מרהיבים ביחס ל Uxmal או צ'יצ'ן איצההם מאוד אותנטיים.

כאן תוכלו גם לשכור מדריך רשמי, אך מכיוון שאיש אחר בקבוצה לא היה מעוניין לשתף אותו, בסופו של דבר עשינו את הביקור בעצמנו. עם הכניסה לאתר גילינו שכדי לגשת אליו עלינו לעבור דרך מעיים של בניין מסדרון מעט מבוך. עם זאת, כשהגענו סוף סוף לצד השני זה היה מרשים.

"רבותיי, הכינו את המאצ'טים, בואו נגלה חורבות."

וזה היה כמו להיות בסרט של אינדיאנה ג'ונס. יקסצ'ילאן הוא משנת 350 A.D. אך הגיע לתקופת ההוד שלו בין 550 ל 900 (התקופה הקלאסית המאוחרת). למרות שהאתר נרחב מאוד, הביקור מצטמצם לכיכר הגדולה, האקרופוליס הגדול, האקרופוליס הקטן והאקרופוליס הדרומי. כמו שאמרתי קודם, לגישה אל הגרנד פלאזה דרך בניין מספר 19, המכונה גם "המבוך".

הקסם הגדול של ההריסות הללו הוא מיקומם, משולב על ידי הנהר ובאמצע צמחיה עבותה. חוץ מזה, מעט אחר. בהיותה עיר קטנה יותר, חסר לה מבנים מרהיבים. בראש האתר מבנים 39, 40 ו 41 והמדריך אמר שאם הייתם עולים לשם נשקף נוף מרהיב של הג'ונגל. אז שנינו, יחד עם לורה וג'ורג '(למרות שהייתי נשבע שהגרמני הזה אמר לי ששמו קלאוס), שני מטיילים ששיתפו איתנו את הטיול יצאו לטפס על ההר.

זה לא היה קל בגלל החום והלחות, אם כי השטח, בקצב נינוח, היה סביר. הדבר הרע הוא שכשטיפוס בכלל לא יכולת לראות כלום. לא הייתי גבוה מספיק כדי לראות את האופק. קצת לא נעים, כי באופן תיאורטי קראתי שאחת האטרקציות הייתה לבקר עם יללות קופי היללות ונא דה-נא. הדבר היחיד שיכולנו לראות היו קופי עכביש שהיו שם בשקט. בסך הכל זו הייתה קצת אכזבה או שאולי כבר הייתי כל כך מלא חורבות שזה נתן לי כל כך הרבה.