אמריקה

Cenote איק קיל ומערות Balankanché בצ'יצ'ן איצה

ביום הראשון שלנו ב מקסיקו, אנו משאירים את קנקון מאחור כדי לנסוע למדינת יוקטן ו בקרו בסביבת צ'יצ'ן איטזה. ראשית אנו מתרחצים במרהיב קסנוטה של ​​איק קיל ובהמשך אנו חוקרים את מערות של Balankanché.

פקחתי את עיניי וזה לא יכול היה, השעה הייתה חמש וחצי בבוקר. כמה עייפתי אתמול בלילה והצלחתי לישון רק חמש שעות ברציפות. היה חם, יותר מדי מכפי שזה היה הזמן, אבל לא חום שאני רגיל אליו, אלא אחד מאלו שמשאירים את כולכם דביקים. לאחר שעשיתי את ההקפות האופייניות במיטה במשך זמן מה, החלטתי לקום, לנקות את עצמי ולחכות עד שבן זוגי גם יתעורר. בערך בשבע בבוקר הערתי את שומר הלילה של ההוסטל, שישן בשקט על הספה, ופתחתי לנו את הדלת לקנות את כרטיסי האוטובוס לנסוע אליהם צ'יצ'ן איצה. מקנקון יש רק אוטובוס מהשורה הראשונה שלוקח אתכם לשם, כדי לא לאבד אותו, וכיוון שהיה לנו מספיק זמן, החלטנו לגשת.

הרחובות היו שוממים ודי הושארו ביד האל, עם בתים נמוכים. שקיות האשפה עומדות בפתח ועם החום הוציאו ריח לא נעים. התחנה שנמצאת כחמש דקות מההוסטל מאוד מודרנית וקנינו את הכרטיסים. בדרך חזרה התחלתי "להתיידד". הלכנו לקנות מים (12 פזו / 0.72 יורו) בחנות OXXO, שהיא סוג של חנות הפועלת 24 שעות ביממה, וכשנתנו לי את השינוי, אמרתי לפקיד שחסרים כסף, כשמה שחסר היה ידיעת המטבעות מצידי. . איזה חתך! בכל אופן, עם מעט חלב רע, הפקידה מסבירה שהכל שם. ובכן, מגיע לי, והכל בגלל קקי ההתחממות האוטו: כל כך הרבה לקרוא בכל הפורומים שמקסיקנים מנסים להטעות אתכם עם השינוי, שבחנות הראשונה בה נסעתי הושפעתי מנושא נושא מטופש.

כשחזרה להוסטל, הבעלים אומרת לנו שאין מים, למרות שלא כל כך הבנו למה (היא אמריקאית ודיברה באנגלית). הוא בא לספר לנו שבית העירייה לא מאפשר לשכור משאיות טנקים לפני שבע בבוקר ... אבל אם כן, האם לא היו לו מים זורמים? אני לא יודע בזמן שאכלנו ארוחת בוקר ארוחת בוקר מלאה מאוד, דיברנו עם בחור מהונג קונג שעורך מסלול מוזר בחופשה של שבועיים: הונג קונג - קוויבק - מקסיקו - ניו יורק - טורונטו - הונג קונג. הוא הסביר ששכר מכונית באיסלה מוג'ר ואין לו רישיון נהיגה (!) ושהוא פגע בעגלת גולף. שמיים! באופן כללי הכל היה כל כך סוריאליסטי שלא ידעתי אם הייתי ער או עדיין ישנתי. הוא גם הסביר לי שכדי לנסוע משדה התעופה להוסטל הוא שכר את שירות ההסעות בקנקון שאטל תמורת 4 דולר באינטרנט, אם כי לא הצלחתי למצוא את האינטרנט ...

מלון דולורס אלבה

לפני שיצאתי מהמלון התחלתי לדבר בשמחה עם שומר הלילה שטען כי שם המשפחה שלי מגיע מרוסיה.

מרוסיה? ובכן, חשבתי שזה יעדיף להגיע מרומא.
- לא, איש רומנוב, אולי ... איך קוראים לזה שנשמר?
- אנסטסיה.
- כן, היא, אולי נסעה לספרד ...
- מי יודע, כמו סבתא רבא-סבתא שלי.

אחרי השיחה היפה הזו, נפרדנו ואיחלנו שנדאג לעצמנו. יש רק אוטובוס אחד מהשורה הראשונה שיוצא לצ'יצ'ן איצה ואחרי שלוש שעות וסרט איום ונורא (אמריקאי כזה שעושה חשק לרדת מהאוטובוס בתנועה) אנו מגיעים לדלת האתר הארכיאולוגי. הכוונה הראשונה שלנו הייתה למצוא את חיינו ללכת ישירות למלון, אך כשגילינו שיש ארונות בחינם לתיקים שלנו, נפתחה באופק אפשרות חדשה. תוך כדי דיון באפשרויות השונות פנו אלינו אחד המדריכים הרשמיים הרבים שהציעו את שירותיהם תמורת 500 פזו (30 יורו, מחיר קבוע) וניסינו בכל הדרכים שבסופו של דבר בחרנו לבקר בהריסות באותו רגע מדויק ולהיות אפשרי איתו.

- אולי יש הרבה אנשים עכשיו ... (הכניסה הייתה צפופה)
- זו לא בעיה, הכניסה היא כמו צוואר בקבוק, ברגע שבפנים אתה כמעט לא פוגש מישהו.
מה שקורה הוא שמכיוון שהשעה שתיים עשרה וחצי, אולי אנו מתים מסינקופ בגלל החום, מוטב לבוא מחר בשמונה כשזה ייפתח.
- זה אותו חום כל היום ...
- ... (o_o)

אבל הוא לא הצליח לשכנע אותנו, ובחוכמה, החלטנו לבקר בצ'יצ'ן איצה למחרת. פעם בחניון הם אמרו לנו שאוטובוס מסלול (סוג ב ') שעבור 5 פזו (0.30 יורו) יעבור לנו בקרוב בפתח המלון, והוא עשה זאת בחמש דקות קצרות . המלון אמנם לא קרוב לחורבות הוא די טוב. החדרים הם כמו סוג של בונגלוס המשקיף על בריכה. למרות שאנחנו עוברים את הבריכה האולימפית, כי ממש מול המלון, בצד השני של הכביש הוא קסנוטה של ​​איק קיל.

איק קיל קנוטה

כל מדינת יוקטן וקווינטנה רו הוא נוצר מאבן גיר, שכן לפני אלפי שנים אזור זה היה שקוע בים. אבן גיר נקבובית מאוד וזה אומר שכאשר יורד גשם המים דולפים לתחתית ויוצרים נהרות ולגונות תת קרקעיות. חלק מהלגונות הללו התגלו כשקרס הגג והם מכונים קנוטות (מהמאיה: צולות). אבל למרות שאתה חושב שזה מקום מאוד מושלם לעשות אמבטיה, זה בדיוק ההפך. הם כמו בריכות טבעיות בהן צריך לשלם כניסה. בהתאם לפופולריות של כל אחד מהם, ניתן למצוא שירותים נוספים, למשל קסנוטה של ​​איק קילמכיוון שהוא מאוד תיירותי, ישנם מקלחות, ארונות, חדרי הלבשה, חנות מזכרות ואפילו מסעדת מזנון. חייבים להכיר בכך ששמחה להתרחץ בקסנוטה: המים קרים ועוזרים לכם לכווץ את החום הלח המחריד של יוקטן, ה"בריכה "מכוסה למחצה, כך שאתה לא צריך לדאוג לגמור את השרימפס על ידי השמש ו הם נמצאים בדרך כלל בסביבה טבעית מדהימה.