אפריקה

שייט בנילוס: טיול לאדפו וקום אומבו

בשש בבוקר נקראנו להתעורר, מכיוון שבשעה 7 היה לנו את ביקור במקדש אדפו. שטנו במהלך הלילה וכשהתעוררנו היינו מול המקדש. באדפו בעיקר מבקרים במקדש. אוניות השייט עגנות לפניו ובסופו הביקורים עוזבים. מסיבה זו מוכרי מזכרות הם אולי קצת יותר אגרסיביים מאשר בשאר חלקי הארץ. הם יודעים שיש להם רק את עשר הדקות שנדרשות כדי ללכת מהספינה למקדש כדי לבצע את המכירה.

Essam נותן לנו את ההסברים במקדש הורוס באדפו.

פסל הורוס

מקדש אדפו מוקדש להורוס והוא די גדול. הוא נבנה בתקופה התלמידית, כך שהיה אחד המקדשים האחרונים שנבנו. תלמי היה הגנרל שעזב אלכסנדר הגדול במצרים לשלוט במדינה וצאצאיו האחרון היה קליאופטרה.

מקדש הורוס באדפו הוא אחד הטובים ביותר שהשתמרו במצרים, אם כי אני בספק אם הוא נמשך הרבה יותר, מכיוון שב 45 הדקות הבודדות שביליתי שם, ראיתי תיירים שעושים ברבריות אמיתיות, מעישון סיגרים מול ציורים , לזרוק בדלי האדמה, לגעת בתבליטים וכו '. רציתי לחנוק יותר מאחד. לרוע המזל התנהגות זו חזרה על עצמה בכל מקדשי השייט בהם ביקרנו. תיירות ההמונים בסופו של דבר תשמיד את מה שנותר מהארץ.

בתמונה זו תוכלו לראות את שני סוגי בירות המקדשים המצריים,
המדמה את שני הצמחים המייצגים את מצרים העליונה והתחתונה: פרח הלוטוס והפפירוס.

לאחר ביקור במקדש חזרנו לספינה וזמן קצר לאחר העלייה היא הפליגה כיוון לקום אומבו. בבר אמר אסאם שמי שמעוניין לקנות מחסניות עם השם כתוב בהירוגליף יירד בעוד שעה. למרות שלא הייתה לי שום כוונה לקנות, ירדתי מסקרנות. כפרסומת נהדרת שהייתה, הוא הראה לנו את התליונים וצמידי הכסף שבהם תוכלו לבקש שיחתבו את צורת המחסנית בשם שרציתם. המחירים נעו בין 15 אירו לפשוטים ביותר (תליון כסף עם חוט עור) ליקר ביותר שהיה אם הפנינה עם חרטומים מכסף ששווה 60 אירו. הם נראו לי יקרים מאוד ועם טעם מעט ספק, אז לא קניתי כלום, אבל השאר בסופו של דבר קנו המון. לעתים קרובות הוקמו הסוכנויות והמדריכים ... בסוף הרשת הקלה עלינו על הסיפון כדי ליהנות מהנוף בזמן שטנו לכיוון קום אומבו.

נהנה מהנוף על סיפון הספינה.

בשלוש אחר הצהריים נסענו לבקר במקדש קום אומבו, המוקדש לסובק (עם ראש תנין) והורוס. גולת הכותרת של מקדש זה, מלבד היותו כפול, היא הקלה של לוח שנה. ישנן שתי תיאוריות בנושא: או שזה לוח שנה רגיל או שזה היה סדר יום של חגיגות דתיות. האמת היא שבשלב הזה בטיול כבר הייתי קצת רווי במקדשים, עמון וכל משפחת האלים. אני מניח שהבעיה היא שתוך פרק זמן קצר אתה מבקר בכל המקדשים ברציפות ואחד בסופו של דבר התמוטט.