אירופה

רימון

כפי שציינתי בפוסט הקודם, באוגוסט השנה נסענו לכמה ימים לגרנדה. כשחיפשתי שם לינה, הופתעתי שמאז אוגוסט המחירים לא היו יקרים במיוחד. מצאתי כמה מלונות ופנסיות במרכז שעולים בערך 30 יורו ללילה, אבל לאחר מחשבה טובה החלטתי שהדבר הכי טוב זה מלון שלא נמצא במרכז כדי להיות מסוגל להחנות את הרכב ברחוב ושיש לו בריכה להתקרר במהלך שעות תנומה הוא מלון שמילא באופן מושלם את שתי הדרישות הללו היה מלון מקיא ריאל דה לה אלהמברה (4 *). המלון, שהוא מאד מודרני, נמצא בפאתי העיר וחמש דקות נסיעה מהאלהמברה. החדר המשולש עלה לנו 70 יורו ללילה ללא ארוחת בוקר והמלון הציע מאמן נפתח שהוביל אותך למרכז העיר בשעה 10.55 בבוקר והחזיר אותך בשעה 12.55 בבוקר. בגרנדה בילינו יומיים ובעצם אחד מאתנו בילינו בהליכה בעיר ובאלמברה והשני ביצענו טיול קטן דרך האלפוג'רה.

השקיעה מעל אלהמברה נשקפת מנקודת המבט של סן ניקולאס.

לאכול בגרנדה זה זול, בעיקרון כי כשאתה מבקש משהו לשתות (זה לא חייב להיות משקה אלכוהולי) הם נותנים לך מכסה שהוא כל כך גדול שאתה כמעט אוכל עם כמה משקאות. מכיוון שיש לי שם משפחה, אחי לקח אותי לברים שהוא מכיר והיו בסדר. היינו במבשלת אקו (קיסר פאסאו קרלוס החמישי, בשכונה) בשכונת זיידין, שם נתנו לנו כריך המבורגר עם ביצה מטוגנת וכריך בייקון עם חסה.

לעיר יש הרבה קסם, במיוחד שכונת אלבאיצין (צריך ללכת לאיבוד בהליכה שם) עם רחוב חנויות התה (שהפעם נראה לי יקר בהרבה מהפעם הקודמת שהלכתי לגרנדה) ונקודת המבט של סן ניקולאס , שם תוכלו ליהנות מנוף מרהיב של אלהמברה. ליד נקודת התצפית נמצא המסגד הגדול של גרנדה, שגם בו יש נקודת תצפית, אך הוא נסגר בשעה 21 בערב ולא יכולנו להיכנס (הוא ממתין לפעם הבאה). עלינו להדגיש גם את סביבתה של כיכר ביב-רמבלה, המלאה בחנויות עם מוצרים מכל סוכה בצפון אפריקה. למרות שלאיזור זה יש הרבה קסם, האמת היא שזה הותיר אותי קצת קר, כי בכנות, ואני מקווה שזה לא יישמע רע, אל תבינו אותי לא נכון, טוב לזכור את העבר הערבי של העיר אבל בלי לשכוח את ההווה. לפעמים הרגשתי שאני לא בגרנדה אלא בעיר אחרת.

למחרת נסענו לאלהמברה. אלהמברה היא ללא ספק הטענה החשובה ביותר בגרנדה והיא פשוט מרהיבה. יש לרכוש כרטיסים מראש, מכיוון שבקופות הם מוכרים רק מספר קטן של כרטיסים לאותו יום. קנינו אותם דרך סרוויצ'יקסה ושבועיים לפני שלא נותרו כרטיסים בשעות הבוקר, וכיוון שהחום נסחט מאוד אחר הצהריים, אנו קונים אותם כדי להיכנס לארמונות נסריד בשש אחר הצהריים. צלב שגיאה! מכיוון שהאלמברה נסגרת בשעה 20 בערב ותוך שעתיים אי אפשר לראות הכל. דרוש לפחות 4 שעות.