אמריקה

טיול לסלינס גרנדס מטילקארה

אנו ממשיכים שלנו לנסוע דרך ארגנטינה ואנחנו ממשיכים לחקור את נפלאות מחוז ג'וג'וי. בסיפור זה אנו מסבירים את הטיול שעשינו בחינם לסלינס גרנדס. נרשמים?

השמש יצאה ועם יותר משמונה שעות שינה בגוף הכל נראה אופטימי הרבה יותר מהיום שלפני. היינו ב טילקארה, בערוץ חומואקה, ורצינו לנצל את המרב מהזמן עד הצהריים, בו עלינו לחזור קפיצה. מכיוון שראיתי את התמונות באינטרנט, ציפיתי לבקר בסלינס גרנדס ובגבעת שבעת הצבעים. ניגודיות של צבעים, אדמה ושמיים שהביאו לנו לחלום על פינת העולם בה אנו נמצאים כעת.

הדרך לסלינס גרנדס

אכלנו ארוחת בוקר במלון, Hostal אנטיגואה טילקארה, ושאלנו את אחת הבנות בקבלה אם לקח זמן רב להגיע לסלינס גראנדס. המרחק בקילומטר היה קצר, כ -90 ק"מ, אך תנאי הדרך מנעו את המרחק הזה בפחות משעתיים (אל תסמכו על הזמנים שניתנו על ידי מפות גוגל). אנחנו יוצאים בקרוב כדי להימנע מכל החום באמצע דירות המלח. אנו לוקחים את הדרך לפוממרקה ומשם הדרך לסוסקס. אנו עוברים ליד הגבעה המפורסמת בשבעה צבעים בכוונה לבקר בה מעבר לפינה. מאותה נקודה הדרך החלה לעלות להר הרבה, עד שהגענו ליותר מ 4300 מטר גובה.

הנקודה הלבנה ההיא שנראית ברקע הם הסלינס גרנדס

כדי להגיע לגובה זה טיפסנו על דרך מפותלת, בה נעלם האספלט בחלקים מסוימים. עם כל כך הרבה עקומה, למעלה ולמטה הבנו למה לוקח כל כך הרבה זמן לנסוע תשעים קילומטר.

כשהגענו לסלינס גרנדס ראינו vicunas. כמה יפה!

שעתיים לאחר מכן התרחב לפתע האופק כשהגיע לסאלינס גרנדס. הדרך חוצה חלק מהמלח, ואחרי זמן קצר ראינו אזור חניה עם להבה של ארבעה מטרים עשויה מלח ותא היכן ניתן לשכור את הסיור המודרך.

להבת מלח ענקית ודוכן מזכרות.

ביקור בדירות המלח הגדולות בחינם הוא הים של פשוט. אתה פשוט צריך ללכת לשם ולשכור את הביקור עם מדריך מהאזור בתא. אינך יכול להכנס לדירות המלח עם המכונית לבד ואני גם לא ממליץ עליה. שילמנו 200 פזו לרכב ומדריך מקומי נכנס איתנו ואמר לנו לאן לנסוע.

הסלינס גרנדס תופסת חלק מהמחוזות ג'וג'וי וסלטה, ושטחה של 212 קמ"ר. חברת כרייה אחראית לניצול מסחרי של מלח. המדריך שלנו, שאת שמו אני לא זוכר, אמר לנו להחנות את הרכב. באמצע המרחב הלבנבן נפתחו חורים שהראו מים כחולים בצבע טורקיז מרשימים.

המדריך הסביר כי כל קרקעית המלח היא אגם, אך שצפיפות המלח במים גורמת להיווצרות שכבה של מלח פיטר, בעובי של 30 סנטימטרים בממוצע. זה אומר שבאזורים מסוימים השכבה עבה יותר ובאחרים, הרבה יותר רזה. הישאר עם הנתונים האלה.

התקרבתי לחור לראות את המים מקרוב והמדריך הזהיר אותי להתבונן, מכיוון שהקצוות יכלו לשקוע ולא פעם נאלצו להוציא מבקר מהמים. חזרנו למכונית כדי לנסוע לנקודה אחרת במלח כדי לראות חורי מים אחרים, אך אלה נוצרו על ידי האדם.

הבטחתי להם שמחים מאוד ...

האדמה משורטטת עם דפוס של חלת דבש הנוצרת מקרום מלח, עם פנים בצבע אדמה, וקווים מעט בהירים יותר המגדירים אותו. כשהלכנו לחורים הצביע המדריך על נקודה אחת: האזורים שבהם האדמה לבנה יותר פירושו ששכבת המלח דקה יותר וניתנת לשבירה. אז צפה איפה אתה צועד.