אפריקה

היום השני של ספארי בכונן עצמי בפארק הלאומי אטושה, נמיביה

חשבון חדש של טיול בן 15 יום לנמיביה בחינם שעשינו באוגוסט 2016. באותו יום אנו ממשיכים לחקור את אטושה ספארי בהנעה עצמית (כלומר נהג את עצמנו) ובסופו של דבר בילינו את הלילה ב- מלון באוג'ו. בוא נלך!

אנחנו קמים מוקדם לפרק את המחנה לפני שאנחנו הולכים לאטושה. באותו לילה הזמנו מקום בחדר מלון באוג'ובמרחק של כשעה נסיעה משער אנדרסון. בתוכנית הטיול הראשונית, זה המקום בו הלכנו לישון כשחזרנו ממפלי אפופה. כפי שכבר שילמנו על זה, החלטנו להשתמש בה ללינה במיטה, להתקלח טוב כדי לאבק ולחפש את אתושה ולקנות ציוד ליומיים הקרובים לקמפינג.

בשעה שבע היינו בשער אנדרסון והייתה שורה ארוכה של מכוניות וטנדרים בכדי לעשות אישורי כניסה לפארק. יצאתי מהרכב והלכתי לדבר עם האדם במחסום. שאלתי אותו אם הוא יכניס אותנו דרך נתיב היציאה. מכיוון שיש לנו האישורים ששולמו עבור אותו יום, הוא העביר אותנו ללא בעיות.

עשינו את התחנה הראשונה בבריכה של אומביקהשנמצא קרוב מאוד לכניסה. שם גילינו עדר זברות ששתה מים, עם כמה סייחים שכבר היו מעט גדולים.

בהמשך חזרנו לכביש הראשי לכיוון אוקאוקינג'ו ושם ראינו ג'ירפה. אני אוהב את החיה הזו. היו עוד שניים בצד השני של הכביש, אך הם היו רחוקים. מאוחר יותר הלכנו לתחנת הדלק להכין את הצמיגים לדרך המסילה, אבל זה לא עבד, אז פשוט מילאנו את הטנק. באותו יום רצינו לחקור את הצד המערבי של הפארק לכיוון מחנה דולומיטים.

באזור זה היו בריכות מלאכותיות שונות ורצינו לבדוק אם היה לנו יותר מזל מאשר יום קודם. כשיוצאים לספארי צריך להיות מוכנים לנהוג לזמן מה מבלי לראות בעלי חיים. אתה לא יכול לעזוב את המסילה המסומנת, כך שאתה לא רואה שום דבר אם הם לא ממש ליד הכביש.

הדבר השופע ביותר באטושה הוא זה קפיצי אביב, יש בכל מקום. צ'אבי מסביר לי את זה בגרמנית בוק פירושו עז וזה אביב קפיצה וזה אחד המאפיינים של קפיצי אביב אלה הקפיצות שפגעו. מדי פעם אתה רואה דגימה על הכביש שמסירה סירות כאילו היא נמצאת פוגו-סטיק.

ההבדל עם מסלול היום הקודם הוא שהמרחקים בין הבריכות ארוכים מאוד וכמעט אין מכוניות, אין קבוצות, כך שתחושת הבדידות היא קיצונית. שעה מאוקאוקוג'ו אנו מגיעים לאזור הפיקניק שליד Sprokieswoud והחלטנו לעצור ללכת לשירותים. אזור השירות הזה היה מגודר לחלוטין וכדי לגשת אליו היית צריך לצאת מהמכונית כדי לפתוח את הגדר. טורף כלשהו באופק? לא, אז הוא היה צריך לרדת, לפתוח את הגדר ולסגור אותה ברגע שהמכונית נכנסה. אזורי הפיקניק של אטושה מורכבים משולחנות וכיסאות לבנייה ובית השימוש בקערת אסלה המחוברת לחור עמוק.

אנו ממשיכים בצעדה לעבר הבריכה של Ozonjuitji m'Bari וככל שהתקרבנו ראינו יותר ויותר בעלי חיים: עדרי קפיצי ברזל, אורייקס, דבורת הבר וזברות וכשהגענו: דינג, דינג, דינג! קופה! הבריכה עלתה על גדותיה של בעלי חיים. ביניהם שבעה ג'ירפות, שתיה מאוד מצחיקה מכיוון שצריך להתייבש כדי להגיע למים. היו גם שני פילים ענקיים ומספר זברות רבות, יענים, אנטילופות וקבוצה של בעלי חיים בר מעט עזים. היינו שם זמן מה לבד, מול המופע. מעט אחר כך הגיעה מכונית אחרת, אך אף אחד אחר.

החלטנו לנסות עוד בריכה מלאכותית כדי לראות אם יש לנו מזל וראינו כמה טורף. אנחנו נוסעים לבריכה של זונדרופ. הדרך הפכה מעט ארוכה מכיוון שלקח כמעט חצי שעה להגיע. ושוב, אליו התקרבנו לבריכה התחלנו למצוא הרבה בעלי חיים.

הבריכה עלתה על גדותיה של בעלי חיים, אך לא היו בה טורפים. מה אנחנו הולכים לעשות! למרות זאת, המופע היה יפה ושם היינו שוב לבד. בילינו זמן בצפייה עלייה לרגל של בעלי חיים לשתייה. התבוננת בהם מתקרבים, הם שתו ועד מהרה הם עזבו.