אסיה

שנורקלינג עם צבים בקוקו בודו היתי

באותו יום עלה שמש נהדרת שהחזירה את כל הצבעים לאי. אחרי ארוחת הבוקר בשקט מאוד במסעדת הכוכבים של המלון, אנו מתכוננים לסשן שנורקלינג חדש, אם כי מעט מיוחד כמו שהיינו עושים שנורקלינג עם צבים בקוקו בודו היתי בליווי ביולוג ימי ספרדי. לפני שהתחלנו, סוניה אספה אותנו בחדר הפינג-פונג ובשולחן הבריכה ונתנה לנו כמה הסברים על הצבים והכרישים שיכולנו לראות. הוא גם סיפר לנו על שני פרויקטים של עולם החי הימי בהם משתתף מלון קוקו בודו חיתי.

אחד מורכב פשוט לזהות צבים וה דגי פס שנמצאים במפגשי השנורקלינג, בכדי לקבל מפקד. אחר הוא פרויקט זית רידלי, שמנסה לעורר מודעות ולעזור בבעיה של רשתות דיג שהושלכו (מידע נוסף באתר oliveridleyproject.org ו- mantatrust.org). כמו כן, אם מצלמים צב או קו שמעולם לא זוהה לפני כן, תוכלו לשים את השם הרצוי.

ואז עלינו על סירת מלון שהובילה אותנו לשוניות קרובות מאוד: נקודת הצב ו נקודת הכריש. בראשונה קפצנו למים ושחינו מעל שונית רדודה עד שהגענו לשקע רחב מאוד ועמוק יותר שנראה כמו רחבה מתחת למים. היו פה ושם מאות דגים, בבנקים גדולים או יחידים. בשונית זו ראינו ארבעה צבים בתקופות שונות. זה מחזה מרגיע מאוד לראות אותם עולים בשקט מעל קרקעית הים אל פני השטח כדי לקחת נשימה ואז יורדים שוב, בלי למהר. האחרון נמצא באזור בעל עומק רדוד מאוד, ולכן שחינו איתה זמן מה. ב"כיכר "גילינו גם לובסטר, כל כך ביישן שהוא הסתתר במאורתו בין האלמוגים ורק האנטנות הלבנות והארוכות בלטו.

אנו עוקבים אחר סוניה הביולוג דרך שטח פחות עומק. כשהרמתי את עיני רגע מעל פני השטח, הבנתי את זה השמים העיבו מאוד ואיים בגשם. זמן קצר לאחר מכן, כשהפנים שלי מתחת למים, שמתי לב איך הטיפות הראשונות החלו ליפול על גבי ועל הגב. אנו ממשיכים למשוך אלמוגים דרך אזור רדוד זה. באזורים אלה צריך להיות מאוד זהיר כדי להימנע מלגעת באלמוגים ולשבור אותה בלי כוונה או לסבול משריטה כשאתה משפשף אף אחד. למרות שאם אתה פשוט צף אין שום בעיה. בהסתכלות על פני המים מלמטה ראיתי פתאום שזה נראה רותח, וזהו ירד גשם כבד. כשהרמתי את ראשי שוב והסתכלתי מסביב, גיגית מים ענקית נפלה.

האופק האפור לגמרי ואי אפשר היה אפילו לראות את האי של המלון. בכל אופן, הספינה ליוותה אותנו והייתה קרובה. תהינו אם עלינו לחזור לספינה או לא, ובעוד שהחלטנו נפגשנו בנקודה בה נוכל לעמוד בלי לגעת באף אלמוג. זו הייתה חוויה מוזרה וייחודית להיות עומד באמצע האוקיאנוס, תחת מקלחת שמנעה לראות את הסביבה. סוניה, הביולוג, שחה אחר כך באלמוגים כדי להראות לנו את הדרך הקלה ביותר להגיע לספינה. תוך דקה אנו מגיעים למים עמוקים יותר ונשום הקלה מכיוון שכשאתם באזור שונית רדודה, קל לגעת באלמוגים מבלי לרצות. אחר כך עלינו על הספינה בעזרת עובדי המלון והיו לנו שתייה שתייה במקרר נייד. בנוסף, הם נתנו לנו כמה מגבות למקרה שנרצה לייבש את עצמנו.

אחרי חמש דקות הפסיק לרדת גשם, אם כי השמיים עדיין היו מעוננים. אנו מגיעים לשונית השנייה, כרישים מצביעיםוחזרנו למים. במקרה זה עקבנו אחרי מדרון השונית. כאן המדריך שלנו עמד להשגיח על מנת לנסות לאתר את כרישי שונית קצה שחור שרואים בדרך כלל כאן. לרוע המזל, ראינו רק אחד כזה רחוק למדי שעבר מהר מאוד ויצא. ככל הנראה, הכרישים האלה פוחדים יותר מבני-אדם מכפי שאנחנו יכולים להגיע אליהם (כמו אלה שראינו במלון עץ Banyan Vibbanfaru). למזלנו, מלבד גדות רבות של דגים כחולים חשמליים ראינו גם קן של דגי ליצן על כמה כלניות ירוקות עמוקות. הם יפים וכפי שהם נראים בדרך כלל מעט מאוד, זה תמיד מספק למצוא את אחד הקנים שלהם.