אפריקה

ביקור ב- Vlei Dead ו- Sossusvlei (פארק נמיב-נאוקלופט), נמיביה

חשבון חדש של טיול בן 15 יום לנמיביה שעשינו בחינם באוגוסט 2016. באותו יום ביקרנו באחד המקומות הנפלאים והמוזרים ביותר שהיינו בהם: פלטי מת.

אנחנו הולכים לדלת הכניסה של הפארק הלאומי נמיב-נאוקלופט וראינו שכבר היה תור של כארבע-עשרה מכוניות שהמתינו לפתיחתן. בזמן שחיכינו, עלה בדעתנו שבגלל זה לא הזמנו את אחת מטיסות המטוס הנוסעות את מדבר נמיב עד הגעה לחוף האטלנטי. איזבל יצאה מהרכב והלכה אליו Sossusvlei Lodge לשאול אם עדיין היו מקומות לאותו יום בשעה 14:00. בינתיים בשעה 6:30 נפתחו מייד דלתות הגן הלאומי ומכוניות החלו להיכנס.

שלא כמו יום קודםהפעם שומר הכניסה הכניס את כל המכוניות במהירות. יתכן שכבר בדקת את ההרשמות והשוואה לרישומי האישורים שהונפקו אחר הצהריים הקודם. המקרה הוא שאיזבל חזרה לרכב כשהיא כבר חנתה ליד המשרדים המרכזיים של הפארק. הבחור בכניסה נתן לה לעבור ללא יותר מדי בעיות והביא את הבשורה שיש אפשרויות לטיסה, אך היינו תלויים בכך שזוג תיירים אחר מחליט להיות המינימום של ארבעה אנשים הדרושים. בשעה 13:00 היינו צריכים לחזור לשאול.

דיונה 45

ואז ניסע אל הכביש פנימה ומתחיל הזוי עם נוף הבוקר. הדרך הסלולה מתפתלת בעמק המוקף הרים סלעיים כהים שמפנים את מקומם בהדרגה לדיונות אדמתיות אדמדמות שמשן השחר מהווה בגוונים שונים כאילו הייתה דוגמא לפנטון. ליווה את פנורמת הצחיחות היפה שהיה שם שלושה בלוני אוויר חם זהים בגבהים שונים. היינו צריכים לעצור רגע כדי לצלם תמונות. ואז אנו ממשיכים ובניגוד לרוב התיירים, לא עצרנו בשעה אזור פנורמי אפילו לא אחר כך בחניון של העיר דיונה 45, אבל המשכנו ישר לסוף הדרך הסלולה, בתוך Sossusvlei.

לאורך הדרך הנוף היה מעולם אחר. שמאל וימין דיונות ענקיות בגוונים שונים של אוקר אדום ואדום עם עקומות ברורות וקודקודים תוחמים לחלוטין. מקדימה, דרך שהובילה לאינסוף, ומאחור, שמש השחר. ברגע שאנו מגיעים לסוף אנו מחפשים את משרד הכרטיסים. באותה תקופה זה היה מגניב לא מבוטל. ואז שילמנו 130 דולר לראש כדי לעלות על רכב שטח ספארי. זה ה שאטל מה שמאפשר לך לשמור את המרחק של 5 ק"מ המפריד בינך לבין האזור בו אתה יכול לגשת Vlei Death ואל Sossusvlei ראוי.

הדרך חולית וחבוטה אך הנהג מתקדם במלוא המהירות והמכונית פוגעת בסירות מסוימות שגורמות לך לרחף על המושב ולשחרר קצת צחוק של רגש או היסטריה. אם אתה בא עם 4 × 4 משלך אתה יכול לנסוע בשביל בעצמך, אם כי רצוי לשלם את זה שאטל מכיוון שלאנשים אלה ניסיון רב יותר בנסיעות בשטח החולי. בכל אופן, כשאנחנו יורדים מהרכב אנו מגלים שאף אחד משני הטיולים אינו מסומן היטב. ללא מידע נוסף מאשר אינדיקציה קלה על נהג רכב השטח, אנו עוקבים אחר האנשים שנסעו בכביש משמאל לכיוון פלטי מת.

לפנינו עמדה דיונה מרשימה. היו סביבה אנשים משמאל, אחרים מימין, וחלקם התחילו את העלייה דרך קצה הדיונה. העתקנו את האחרון והתחלנו לטפס על החול האדום והמדהה מאוד. מאוחר יותר נודע לנו שזהו הדרך הקשה, אבל היה מרגש לטפס על הדיונה כמעט לבד ולהצטלם בכל שתי מדרגות ובכל הכיוונים. כשהיינו בתחילת גב הדיונה, הגובה עזר לנו לראות איזו היא הדרך הטובה ביותר להגיע אל השטח פלטי מת (הקיפו את הדיונה מימין), אז אנחנו מתחילים במורד הדיונה בלי לעשות מדיטציה יתר על המידה.

אז נחתנו בסוג כזה פטיו לבן מאוכלסים רק בחלקם עצים מאובנים עתיקים. האדמה היא אדמה לבנה המקובצת לתלולים קטנים וקשים ויבשים שנראים כמו אבני אבן עגולות. פטיו סגלגל ענק זה מוקף בדיונות משלושה צדדים ותושביו היחידים הם עצים שחורים מתים. הניגודיות של צבעי הלבן של הרצפה, השחור של העץ, האדמדם של הדיונות והכחול העז של השמים הוא של פשטות על טבעית. אנו עוברים בין המרחב הפוטוגני הזה לחלוטין בלי לעצור לצלם ימין ושמאל. במקום קסום זה אתה מקבל תמונות מאוד מיוחדות כמעט ללא מאמץ. זה כמו חדר מנוחה מדברי מיוחד, כמו בית קברות נטול עצמות: רק עצים שחורים מתים ויומנים חלולים. והשתיקה.

לאחר סיור בוולי מקצה לקצה, אנו מתחילים לטפס על הדיונה דרך הקצה השני. עם זאת, כשהיינו בערך ארבעים מטרים וכבר הזענו מעט, חזרנו למטה. הלכנו שוב דרך חצר לבנה של עצים מתים ויצאנו בדרך הקלה ביותר לשם. באותה תקופה השמש כבר החלה לשקול בכבדות, אך לא ויתרנו. הלכנו לצד השני של המקום בו השארנו את רכב השטח לנסוע בערך 500 מטר ונלך לראות את החצר השנייה: Sossusvlei.