אפריקה

מווינדהוק לסיסרים: שער לסוסוסוולי ומדבר נמיב

אנו ממשיכים עם הסיפורים של טיול בן 15 יום לנמביה עשינו באוגוסט 2016. בהזדמנות זו אנו מתחילים ווינדהוק, בירת נמיביה, ללכת אליה ססרים: שער ל Sossusvlei וב- מדבר נמיב.

באותו יום היינו צריכים ללכת ססרים שם נבלה בשני הלילות הבאים. לא היינו בטוחים מה הדרך הטובה ביותר להגיע לססרים ולאחר התייעצות עם כמה מקורות עשינו את המסלול אותו אנו מפרטים בסיפור. לצערי זה לא הדרך הקלה ביותר לגישה מווינדהוק לססרים. הדרך הבטוחה ביותר מוסברת בסוף המאמר.

בשש וחצי עזבנו את העיר מחנה עירוני ובשעה 7: 40 היינו ברבוע. עצרנו בתחנת הדלק פומה לשתי קפה וסופגנייה (48 $). אנו מנצלים את ההזדמנות למלא את הטנק ($ 300) ולהפעיל את לחץ ההגה על המסלול. משם היינו צריכים לנסוע בכביש C24 לססרים. לא ידענו בדיוק כמה זמן ייקח וזו הסיבה שרצינו לעזוב הרבה זמן.

כמה דקות לאחר היציאה מתחנת הדלק (8: 12h) אנו מוצאים את המעקף של הכביש C24 לכיוון קליין אוב. שם מסתיים האספלט וכביש המסילה מתחיל. קליין אוב מסמן שיש 90 ק"מ. בתחילת הדרך הסימון המהיר המרבי הוא 80 ק"מ, אך בהמשך הוא עולה ל 100 ק"מ. אנחנו לא עוברים 60-70 ק"מ כי המסלול במצב די טוב, אבל צובר הרבה חול וחלוקי נחל ועם רכב עירוני צריך לנקוט בזהירות. הגענו לקליין אוב בשעה 9:40 בבוקר. זו עיירה קטנה עם בתים מפוזרים. הדרך אינה מצביעה על דבר, ולכן אנו ממשיכים ישר קדימה עד שנגיע לסטייה. אם היינו הולכים ישר היינו ממשיכים בדרך D לכיוון Rietog, אך מכיוון שלא ידענו באיזה מצב זה הולך להיות, פנינו ימינה והמשכנו על הכביש C24. (כאן טעינו).

כאן טעינו. היינו צריכים לקחת את ה- M47 ולהמשיך בכביש C24.

בשעה 10: 11 מצאנו מעקף נוסף. הפעם כבר הצבעתי סוליטייר על ידי ה- C24. אנו ממשיכים לאורך הכביש הזה, שהוא קצת יותר גרוע, לאורך 41 ק"מ.

הדרך נחששת כמו נחש מטורף, שטח של גבעות סלעיות צמודות זו לזו וגוונים יפים בין אוקר קליל לארצי אדמדם עז. זהו רכבת הרים של ירידות פתאומיות ומטפסים תלולים שמסתיימים בעיקולים זוויתיים שלמדנו מהר מאוד שעלינו לנסוע סביב הרבה היזהר אחרת, קל מאוד לחצץ לגרום לך להחליק על עקומה והמכונית מתפשטת על צוק קטן ומטה.

לעלות במדרון חצץ מבלי לרצות לפגוע בצד בו יורד הכביש בצורה תלולה בזמן שאתה מתפלל שאין מכונית שתנוע בכיוון ההפוך בצד השני זו חוויה לא נעימה למדי. ואחרי אחד הירידות התלולות הללו עם כף הרגל על ​​הבלם, נתקלנו בבריכה ענקית באמצע הדרך.

פסי הצמיג המקיפים אותו לא הקנו ביטחון רב מצד ימין או שמאל. לאחר בחינת המצב החלטנו משמאל והמכונית עברה עם גלגל בסימוני הצמיג והשני בשלולית. כארבעים דקות של סיוט אחר כך, בו כמובן חצינו מכוניות העוברות דרך החצץ, העמק התרחב מאוד והתחלנו לחצות מדבר יותר ויותר אדמדם.

בשעה 11:05 מגיעים לצומת הכביש C14 ונפנה שמאלה לכיוון ססרים. היו 87 ק"מ. קצת אחרי שנפנה ימינה לכביש D-1273 לכיוון ססרים במשך 10 ק"מ. בשעה 11:17 נפנה שמאלה לכיוון מלטאהה בכביש C19. קטע הכביש האחרון הזה היה טוב בהרבה, אך עדיין היית צריך לעקוב אחר המהירות מכיוון שמצאת את עצמך עם קטעים חוליים יותר, אחרים גלי יותר ואחרים עם סלעים, מה שגרם לך לאבד בקלות את יציבות המכונית. לבסוף אנו מגיעים בשעה 12:30 בערב. אתר מחנה סוסוס אואזיס שם התכוונו לבלות בשני הלילות הבאים בחקירה ססרים ו Sossusvlei.

זה היה הלינה שהכי עלה לנו לסגור. לבקר Sossusvlei עדיף להישאר בפארק הלאומי או בדלת. האלטרנטיבות השונות נופלות מעט מאוד רחוק. כבר באפריל אי אפשר היה למצוא היכן לחנות בתוך הפארק. ב אתר מחנה סוסוס אואזיס קיבלנו שני לילות ממש בסוף המסע שלנו נמיביה. לפני שהכל היה מלא. התארחנו ביחידה פרטית שהורכבה ממרפסת מוצלת ובתוך חדר אמבטיה עם מקלחת פרטית ואזור כביסה. זה ליד תחנת שירות שיש בה חנות קטנה וכמה אוכל מהיר. בתוך תחנת הדלק נמצאת קבלת הפנים של הקמפינג שנסגר בשעה 18:00.

אחרי ארוחת הצהריים יצאנו לבקר בפארק. ה כניסה זה עולה 80 דולר לאדם בתוספת 10 $ לרכב ליום. לקח לנו זמן להיכנס מכיוון ששומר הדלתות התכרבל במשך זמן רב עם כל מי שרצה לעזוב, ומאחר והיה רק ​​דלת כניסה ויציאה אחת, היית צריך לחכות.

לאחר חיפוש הרכב, הלכנו לדלפק הקבלה כדי לשלם את האישור והיה מוכן ליום למחרת. מכיוון שהשעה שתיים וחצי אחר הצהריים והשבוע נסגר בשעה 17:30, נאמר לנו שיש לנו רק זמן לבקר קניון סעסרים וה דיונה אליםשנמצאים ממש בכניסה לפארק.