אירופה

יום במלאגה

בשעה 8.30 הגיעו סוזנה ורוזר למצוא אותי בחדר שלי. נשארנו יחד לארוחת הבוקר ונכנסנו למסעדה בתקווה לפגוש את האורח הרביעי בבלוג הטיול. כשדיברנו על מי זה יכול להיות, אסתר דה מיס נסיעות הוא ניגש אלינו והציג את עצמו.

הוא תכנון לאותו יום זה היה שלם מאוד ובשעה 9.15 בבוקר זומנו לנו בדלפק הקבלה של המלון. שם היינו דייקנים מאוד עם דניאל, מריה, שיהיה המדריך שלנו באותו בוקר, ויקטוריה דה הטיול הבא, שהצטרף לקבוצה עד הצהריים.

אנו מתחילים את הסיור המודרך ב- קתדרלת הגלגול, במה שיהיה המרכז ההיסטורי של מלאגה. הקתדרלה נבנתה בין המאות השש עשרה לשמונה עשרה על המסגד הישן ויש לציין את חזיתו כי אחד משני המגדלים חסר. לא נכנסנו פנימה (אגב, הכרטיס שווה 4 יורו), אבל הלכנו במרכז לכיוון מוזיאון פיקאסו.

למען האמת, אני חייב להודות שעד רגע לפני שעליתי על כיכר הקתדרלה, חשבתי שמלאגה היא צ'ורו (כעיר, כמובן), אבל כשראיתי את הצבעוניות ואת מלכותיות הבניינים במרכז העיר, בלעתי את מחשבותיי. כי אהבתי את זה.

אנו ממשיכים ללכת ועברנו ברחובות מלאים בשמות של קדושים עד שהגענו ל מוזיאון פיקאסו. המוזיאון ממוקם באזור ארמון בואנויסטה, מהמאה ה -16, ושם בולטת האדריכלות המודג'רית המשוחזרת. בנוסף, בעת שיפוץ הארמון לאחסון המוזיאון, הם גילו במרתף שרידי פיניקית, רומאית, ערבית וקנקנים המתוארכים לתקופות בנייתו, שכעת ניתן לבקר בהם.

פבלו פיקאסו נולד במלאגה ב- 25 באוקטובר 1881, ולמרות שהוא רצה שעיר הולדתו תשכן כמה מיצירותיו, רק בשנת 1996 החלה אותה אלמנתו של בנו של פיקאסו. המוזיאון נחנך בשנת 2003 ובו 233 יצירות הסוקרות את הקריירה שלו, מההתחלה ועד לבמותיו המונוכרומטיות, וכולל גם כמה כלי חרס.

זו הייתה הפעם הראשונה שהלכתי למוזיאון פיקאסו, למרות שהיה לי כזה בברצלונה, ומה שהפתיע אותי יותר מכל היו דיוקנאות הנשים שלו, שנאלצו לבלות איתו ממש רע בגלל ההתנתקות של פניהן. פבלו פיקאסו היה אדם עם אופי חזק מאוד שהשפיע, לא תמיד חיובי, על כל העולם סביבו. מיניות ונשים מאוד נוכחות בעבודתן.

לאחר הביקור במוזיאון, הלכנו למוזיאון העיר החדש. הוא מוזיאון כרמן תיסן נמצא באזור ארמון וילאלון. האוסף מורכב מ -358 יצירות בהן הציור הספרדי והאנדלוסי של הספרים. ל- XIX יש חשיבות רבה. במוזיאון נוכל ליהנות מיצירות של סורולה, זורבארן וחוליו רומרו דה טורס, כמו ההרפתקה הטובה.

במוזיאון שנפתח לאחרונה יש עדיין כמה חדרים ריקים והמסעדה והחנות עדיין פתוחים. עם זאת, יש לה מדריכי שמע לערוך סיור שלם בתערוכה כולה.

לאחר שיצאנו מהמוזיאון הלכנו אל כיכר החוקה לבקר במיתולוגי קפה מרכזי. הדבר הטוב ביותר לבקר בעיר העתיקה במלאגה הוא להביט למעלה ולהנות מחלונות הבניינים. הם עשויים סימני מים העוטפים את הגבישים ובולטים בצבע חזיתותיהם.

בית הקפה המרכזי פתח את שעריו בשנת 1897, אך מה שנמצא כרגע הוא תוצאה של רכישת העסק והרחבתו ברציפות עד 1968. איגנסיו פראדו, דור שלישי של בעלי בתי קפה התיישב איתנו ליד שולחן הקפה. שאגדת הקפה הסבירה לנו. אבל אל תחשוב שעכשיו אספר לך סיפור עם חד קרן ושיקויי קסמים, מכיוון שהאגדה מתייחסת לגרפיקה כיצד להזמין קפה עשוי אריחים שנמצאים על אחד הקירות. דון חוסה פראדו קרספו, נמאס מעולם לא להשיג את לקוחותיו בדיוק איך שהם רוצים קפה, יצר אידיאוגרמה עם כל הסוגים וקרא לו. אז עכשיו יש לנו משחור, ארוך, חצי ארוך ופשוט קצר להגיע לענן הקפה או ישירות ל"לא ללבוש אותו "(כמה חרמן). ישנן עשר דרכים להגיש קפה שהפכו את קפה סנטרל לייחודי.

לאחר העצירה, אנו ממשיכים ללכת עד הגבול אלקזבהשהיה בעבר הארמון בו התגוררו השליטים המוסלמים במלאגה. הוא נבנה ברובו במאה האחת עשרה והגישה לארמון הסתבכה במיוחד בגלל הפסלים שנעשו על ידי החומה כדי לעכב את התקיפה. זה היה כל כך בלתי אפשרי לתקוף, עד שהמונרכים הקתולים פשוט צרו עליו על ידי ניתוק אספקת המים והאוכל וחיכו בשקט עד שהמגינים ייכנעו, מה שקרה ב- 18 באוגוסט 1487.

האלקזבה זהירה מאוד ומלמעלה תוכלו ליהנות מנוף יפהפה של הים ונמל מלאגה. למתחם אלקזבה יש גם התיאטרון הרומי של המאה השלישית, אך ניתן לראות זאת מהרחוב מבלי לשלם את דמי הכניסה, מכיוון שהם שילבו אותו כמרכיב נוסף בנוף העירוני של העיר.

השעה הייתה כמעט שתיים והגיע הזמן לאכול. לשם כך הכנו מסלול גסטרונומי דרך שלוש המסעדות הסמליות ביותר בעיר. אנחנו מתחילים איתו מריאנו, מסעדה הממוקמת בכיכר פלאזה דל קרבון. ישו גרציה, מנהל מסחרי של קבוצת אנטרפלטוס, בירך אותנו שם והסביר כי המסעדה מכונה גם "פינת האמן". למקום קישוט נקי וניטרלי שהופך אותו לאידיאלי ליהנות מארוחות בחברה טובה.

ישבנו על המרפסת, כיוון שהיה בהיר ורצינו ליהנות מהמרכז ההיסטורי בזמן שטעמנו את הטאפאסים הראשונים של המסלול. במריאנו אכלנו אתה גר עם בשר חזיר ו קרוקטות זנב שור. באופן אישי, אני לא אוהד את בתי הגידול, אבל אלה של מריאנו כל כך טובים ועדינים שאהבתי אותם. גם קרוקטי זנב השוריים היו מעולים. המומחיות של המסעדה איננה טאפאס, אלא פאולות ודגים. בין קהל הלקוחות היו תיירים זרים רבים, חלקם רק ירדו מספינות השייט הרבות שמתחילות להגיע לעיר.