אירופה

סוף שבוע במנורקה עם ביילריה

בשנה שעברה ביקרנו איביזה עם Baleària והשנה הם הזמינו אותנו שוב, הפעם לבלות סוף שבוע במנורקה. זו הייתה הפעם הראשונה שביקרנו באי ונהנינו ממזג אוויר טוב מאוד, מקומות מעניינים מאוד ואוכל טוב מאוד. אם אתה רוצה רעיונות ל טיול למנורקה, אתה מעוניין בפוסט זה.

מעבורת מרטי וסולר דה בלהריה הפליגה בלילה ביום שישי מנמל ברצלונה. זוהי סירה גדולה מאוד באורך של 165 מטר, הנושאת משאיות, מכוניות וסחורות בנוסף לנוסעים ובזמן הכניסה והטיפוס על המדרגות הנעות נראה שאתה נכנס למעיים של לוויתן מכני ענק. בדלפק הקבלה הוטל עלינו תא הנוסעים הכפול ואז יצאנו לטיול סביב שלושת הסיפונים. ראינו את אזור המושבים האיכותיים ביותר, וכשניסינו אותם היה ברור ששווה לשלם 15 יורו יותר מכיוון שהם מאוד נוחים. אגב, אם אתה רוצה לקחת את האופניים, זה בחינם! בסיפון השלישי ראינו את הבריכה ובאזור החרטום הופתענו משקיעה אדמדמה וורודה יפה מעל העיר ברצלונה.

בהמשך הלכנו לארוחת ערב במסעדה. יש לו שטח של שירות עצמי כולל פאייה. אבל יש לו גם שירות א-לה-קארט שהוא טוב לכנות. בתור התחלה, הם הגישו לנו קצת לחם וכמה מנות עם גבינה נרפאה, נקניק וחמאת סרנו טובה. תחילה הביאו לנו שלושה סוגי סלטים: קוקטייל טונה, קיסר ושרימפס עם אננס. טוב מאוד שנית: חום זהוב עם רוטב עשיר מאוד או רזה בקר. ולקינוח, נתנו לנו לבחור בין עוגת גזר, עוגת סאקר לשוקולטייר או טוקסינלו דה סיאלו. סיימנו את ארוחת הערב מרוצה לחלוטין. אבל יש לנו כל כך מנומנם שהלכנו היישר לתא בלי לעבור בסרטי הספינה, בג'ין-טוניק בבר החמור או בירח מעל הים.

תא הנוסעים נראה מושלם. חדר האמבטיה עם כמה שירותים והמיטות נוחות מאוד, עם אור בראש לקריאה ותקעים לטעינת הניידים. שולחן עם שני כסאות, קצת פרי ושני בקבוקי מים. החלון נשקף נוף לים, אך כשהיה בלילה סגרנו את הווילונות.

המעבורת עצרה באלקודיה, במיורקה (למרות שלא ידענו אפילו) והגענו לנמל סיוטאדלה בשמונה בבוקר. לפני שהלכנו לשתות קפה בוקר בבר, הוזמנו לעלות לבקתה לפגישה עם קפטן של הספינה, מר אנדרס, ותראו איך המעבורת עגנה לנמל בבטיחותו ובמיומנותו של ותיק. היה סקרן לראות איך הגה הספינות, מסכי הרדאר ואיך הכל מסודר בכדי להיות מסוגלים "להחנות" מסטודון כה גדול על המזח ללא בעיות. אחרי הקפליטו, יורדים ליבשת.

נקרופוליס קאלה מורל

ליד המזח המתין לנו מיניבוס עם ולדימיר וג'ואן, שהיו הולכים להיות המדריך והנהג שלנו באותו יום שבת. זה היה יום נהדר, ובדרך לתחנה הראשונה שלנו במסלול, ולדימיר סיפר לנו פרטים מעניינים על מנורקה. אורכו של האי הזה הוא 44 ק"מ ברוחב 22, כך שהוא מהיר מאוד לעבור מקצה לקצה. קונסטרוקציות פירמידליות שנעשו באבנים הוצפו בנוף הירוק של עצי זית. המדריך הסביר כי הם נקראו «צריפים»ומשמש את החקלאים לאחסון עדרים או כלי בית. בצד שמאל של הדרך יכולנו לראות גם כמה «טיגיוטים»גבהים עשויים גם מאבנים ששירתו את המנורקנים הישנים כדי לסרוק את האופק ולראות את האויבים מגיעים. האחרים האלה הם שנותנים שם ל- תרבות Talayotic, אשר שייכים לקונסטרוקציות של בני כשלושת אלפים שנה שניתן לראות במיורקה ובמנורקה.

לאחר מספר דקות, המיניבוס חנה באזור עיור Sa Cala de la Cala Morellצפונית מערבית לאי, שם עצרנו לארוחת הבוקר. הוא ארוחת בוקר בבר הזה עם בריכה זה כמו של בית מלון. תוכלו להגיש דגני בוקר, יוגורט, פסטה, מיצים, לחם עם עגבניות, גבינה וקציר. ארוחת בוקר כמצווה.

ממש בסמוך נמצא מקום של עניין: א נמקוליס שימש על ידי תושבי האי הראשונים, המורכב מכ -17 מערות בהן קברו את מתיהם. זה מוזר שההיפים של שנות השישים הגיעו לכאן כדי ליהנות מהחיים בטבע וזה לא ייאמן שהיו להם כל כך מעט כבוד למורשת הארכיאולוגית הזו, מכיוון שהם הוציאו מאות שלדי אלף שנה מהמערות כדי להפוך את בתיהם ההיפים שבהם. (!) בכל אופן, למרבה המזל הם הצליחו לזרוק אותם בשנות השמונים ולהחזיר את המרחב הזה. למידע נוסף על נמקוליס זה, עיין במאמר המעניין בפרסום הבא על התרבות הטאלוטית במנורקה.

לאחר מכן, יצאנו לטייל כדי ליהנות מנופי המערה. באזור זה יש לצבוע את בתי העיור בלבן, אפילו את הגגות. ולדימיר גרם לנו להסתכל על אריחי גג הם משמשים לתעלת מי גשמים, מכיוון שהיעדרם של נהרות מחייב לנצל את מירב הגשמים עם מאגרי מים מתוקים. בעבר סידקו את גגות הבתים כך שהמים הצטברו במכלים והפכו לשתים בזכות השפעת הסיד.

בהמשך אנו מגיעים לערך צוקים מרהיב גובה 40 מטרים המתנשאים מעל המים הטורקיזיים והגבישים של החוף. צוקים סלעיים הולכים לאיבוד מרחוק מבט למזרח. בצד שמאל, אתה יכול לראות את היפה נחל מורל. ראינו כמה בליטות עם סולמות שירדו למים בנוחות. והים היה כל כך מושך שהיינו מתרחצים בלי לחשוב פעמיים. עבור חלק זה היו צימרים מרשימים למדי ואומרים שלקרלוס מויה יש כאן אחד.

ביקור בסיוטדלה

הביקור השני של היום היה טיול בעיר העתיקה של העיר סיוטאדלה. אהבנו את הבתים המצוירים בהירים, את החנויות, את הטרסות, את הכיכרות, את הארמונות של המאה ה -17, את הקתדרלה ואת כל הפינות שהמדריך גילה. היה הרבה בידור בסביבות עשר או אחת עשרה בבוקר. והסימנים הראשונים של הסמוך כבר החלו להיראות מסיבת סנט ג'ואןמכיוון שבמרפסות רבות ניתן היה לראות את הצלב המלטזי הלבן על רקע גרנט.

ראינו את כיכר בורן שם מיוצר המסורתי «מהומה»ובמקום שכמה כבר מיקמו את כסאותיהם כדי שיהיה להם מקום מיוחס לראות את כל המחזה של הסוסים. בכיכר עומדת ראש ארמון אלמוג'ריףארמון שמקורותיו מתוארכים לממשלתם הערבית של האיים הבלאריים השולטת גם בנמל בצד השני ומשמש כיום כבית עירייה. בקומת הקרקע יש משרד מידע לתיירים בו תוכלו לקבל מפות והמלצות. אבל אם תעלו מאחור, תוכלו להגיע למרפסת עם נוף נהדר של הנמל.

במקום בו הנמל מצטמצם לגשר, קצת יותר רחוק ממנו תוכלו לראות מטוס בו נחגגים "Jocs des Pla" במהלך מסיבות סן חואן. כאן מתאסף קהל רב של אנשים כדי לראות את הרוכבים מתמודדים עם סדרת בדיקות ממוצא מימי הביניים. לדוגמא, אחד מהם מורכב בהפעלת חנית דרך טבעות תוך כדי רכיבה על דהרה.

עם חזרתו ל פלאסה דז בורן, אנו עוברים מול האנדרטה המנציחה את פטירתו של ברברוז'ה, טורקי שסחף את העיר. בצד השני מתחיל רחוב מסחרי שנכנס לעיר העתיקה של סיוטאדלה. וממש בכניסה לרחוב זה ישנם שני ארמונות, זה מול זה: ה פאלאו סלורט וה פאלאו טורה-סורה. הארמונות המפוארים הללו הם מראשית המאות ה -16-18. הם היו שייכים לבתים אצילים שרצו להיות בקרבת המלך. בנוסף, הייתה ביניהם יריבות. על דלת ארמון הסלורט ניתן לראות את פניה של אישה עם מעטה המכסה את עיניה. ככל הנראה, הטורה-סורה, שארמונה מנוגד, הבין שהסלורט לא רצה לראות אותם.

בעקבות רחוב Major des Born זה בא לפני קתדרלת סנט מרי. מקדש זה היה מסגד עד שנת ה- s. ה- XIII ואחרי כיבושו של המלך ג'יימה היסודות שימשו להקמת כנסייה לכבוד הבתולה. מגדל הפעמונים נוצר בעזרת המינרט הישן, וכשמסתכלים למעלה, התבוננו בגרגולות המהנות המעטרות את גבהי הבניין. בפנים בולטת Capella de les Ànimes, עם חתיכת מזבח מאבן בארוקית. ממשיכים לאורך הרחוב הראשי תוכלו לראות את פוארטה דה לה לוז משמאל, הנקרא מכיוון שהוא היחיד בו נכנס אור השמש לקתדרלה. אבל אם לוקחים את הסמטה משמאל לקתדרלה (ביסבה טורס), אחרי כמה מטרים תוכלו להיכנס דרך פורטל בצד ימין שמוביל לגינה יפה מאוד, פוטוגנית. זוהי הכניסה לארמון האפיסקופלי.

אז כדאי לטייל באזור העיר העתיקה סביב הקתדרלה. לדוגמה, מכיכר הקתדרלה תוכלו לרדת ברחוב המתחיל לפני ה- Puerta de la Luz, לעבור מול הכביש אסלזיה דל רוזר ולהגיע ל ארמון סורה יכול, גם מהבארוק המנורקי. ואז, אם תקדימו לקחת את הראשון משמאל, תהיו ברחוב «des Seminari» שם תוכלו להרהר ב ארמון הסורה השני וכנסיית סוקורס, שהוא ייחודי עם שני המגדלים שלו וקלוסטר המאכלס את המוזיאון ה דיוסנסני. אם אתה מסתכל על הפורטל, אתה תראה שד שנענש על ידי ההתעלות.

וממש מאחורי כנסיית סוקורס תמצאו את אזור שוק, עם קצבים, סוחרי דגים וטרסות מלאות ומעוררות תיאבון עם אוכל מאוד טרי. באופן כללי, כל התיק הישן מושלם להליכה, קניות ולגילוי פינות מקסימות.

לאכול, מסעדה טובה היא ה קפה בלארשנמצא בקצה הנמל, קרוב מאוד לממטה שציינתי קודם. כאן, כל מנה שתבחרו מהתפריט תהיה טובה מאוד. במקרה שלנו, ניסינו את קרפ פירות הים והבקלה השנייה. מרהיב לסיום, א בראוני נהדר. למרות שמדובר במסעדה יוקרתית, כדאי לאכול כאן בצהריים או לארוחת ערב לפחות פעם אחת. כמו כן, אני חושב שזה מתמלא בקלות בסוף השבוע, אז עדיף להזמין מספר ימים מראש למקרה.

שדרת תודונס

פשוט תאכלי, הלכנו לראות אחד מה- האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים ביותר של Menorca: Naveta des Tudons. בנייה זו של אבני אבן גדולות הממוקמות קרוב מאוד לסיוטאדלה היא אחד השרידים המשומרים ביותר של העיר תרבות Talayotic של האיים הבלאריים ושווה ביקור. בנוסף יש לו אגדה מעניינת מאוד שנספר לכם בערך המוקדש לתרבות הטאלוטית שפרסם בעוד מספר ימים.

יום שבת זה היה אינטנסיבי מאוד להיות רק היום הראשון באי, וזה עוד לא נגמר! אז הלכנו למלון להשאיר את התיקים שלנו לנוח. המלון בו התארחנו נמצא באיזור עיור בסוף סאלגאר, בסמוך לכפר סנט לוליס, ויש לו את השם המקורי ... פורט בלו סן לואיס. זהו בית מלון עם בריכה שיש בה בדרך כלל תיירים בריטים רבים.

בסביבות שבע אחר הצהריים הלכנו לצפות בשקיעה. ומקום טוב עבורו הוא אחד המקומות הייחודיים והמוכרים ביותר במנורקה: Cova d'en Xoroi. מערה זו נמצאת על צוק הפונה לים וכוללת בר עם שטח טרקלין ודיסקו. אבל בוא נלך לאט לאט להטמיע את הכל היטב ולתת לו את החשיבות המגיעה לו. ראשית: מערה על צוק. זה יוצא דופן, ואין הרבה מערות בצוקים. הכניסה נראית כמו דיסקו טיפוסי, עם חזית אזור חניה. אך ברגע שנכנסים, אתם פונים אל הים ומדרגות שנחצבות בחומת הצוק יורדות בהדרגה אל הכניסה אל הסלע. לאורך הדרך יש בר ואזור VIP שהם מרפסות לים, עם כריות לשכיבה בסגנון וסוככים לצל. מבחינה הגיונית, הנופים מרהיבים. פעם אחת במערה עוברים דרך מעבר רחבה ומגיעים לבר הדיסקו, שיש בו שתי מרפסות טבעיות גדולות לים. כאן תוכלו לבקש משחה מנורקנית טיפוסית (ג'ין עם לימון), להרכיב משקפי שמש ולצפות בשקיעה על המצוק מצד ימין.

במקור, למערה זו לא היו המדרגות לרדת כדי לגשת אליה ולמעשה, איש לא ידע על קיומה ... מוכן לרצועה קומית? אוקיי, נו ...

האגדה מספרת כי כמה פיראטים ערבים הוטסו בספינה ליד המצוק ואחד מהם הצליח לשחות ולעלות עליה עד שמצא את המערה. כשהיה שם, הוא נח. בבוקר הוא טיפס מהמערה לראש הצוק. באותה תקופה מנורקה הייתה כבר בידי הנוצרים והערבים היו אויבים מרים, ולכן הפיראט היה בשטח מסוכן. כדי לשרוד, הוא הקדיש את עצמו לגניבה מחוות סמוכות, תוך ניצול העובדה שאנשים עובדים בשדות. זה הלך טוב זמן מה ...