אפריקה

חקר את מרקש בשביל מריאם

בקיץ שעבר, במהלך טיול ברחבי הארץ הלכתי מרונדהאיזבל סיפרה לנו על תוכניות הנסיעות הבאות שלה: איטליה, אינדונזיה ו בריחה במהלך גשר דצמבר למרקש. "אם אתה רוצה להירשם, אתה כבר יודע את זה!" אנחנו חושבים: "למה לא?" חיפשנו במהירות טיסות זולות ככל האפשר למרקש, אותה שכרנו באתר דסטיניה, וביצענו את ההזמנה מייד בכדי להיות מסוגלים לחפוף באותה ריאד. דצמבר היה עדיין רחוק, אך ככל שחקרנו את גורלנו, הרגשנו יותר כאילו הגיע הרגע.

ולבסוף הגיע דצמבר. לאחר שהגענו בבוקר מוקדם ומרשים לנסוע לשדה התעופה של Reus, משם יצא המטוס שלנו בשעה 7 בבוקר, הגענו מייד בשעה 8:30 לשדה התעופה מרקש-מנרה. שם ציפינו לאדם שייקח אותנו ללינה שלנו, ה ריאד מיסקי. בדרך ראינו כיצד הנהג מקדם מכוניות, אופנועים ואופניים. הופתעתי מהתנועה הכאוטית, אבל איזבל אמרה לי: «פנימה מצרים זה יותר גרוע! " נכנסנו מיד למדינה והזיות כשהיינו רואים איך מיניוואן בן 7 מושבים יכול לפלס את דרכו בסמטאות מלאות באנשים, אופנועים ואופניים שעולים ויורדים.

עם ההגעה ל ריאד, הבעלים בירך אותנו והזמין אותנו לעלות למרפסת לשתות תה נענע. אחרי שעות הבוקר המוקדמות ובילינו יותר משש שעות בריקוד, הערכנו את הפרט. כריסטין, שזה שמו של הבעלים של ריאדהוא נתן לנו מפת העיר וציין את המקומות המעניינים ביותר לבקר בהם וסמן גם את בית הקפה והמסעדה המשונים לאכול. בנוסף, הוא נתן לנו עצות בנוגע למחירים, דבר מעניין בכל מה שקשור להתמקחות. התרגשתי לקבל קעקוע חינה על היד, אבל קראתי מסביב שלעיתים משתמשים בחינה שחורה (במקום זו הטבעית) שמכילה רכיבים כימיים העלולים לגרום לתגובות עור גרועות מאוד. בנוסף, הוא אמר לי שרוב הקעקועים ההופכים את התיירים אינם בעלי עיצובים ברבריים אותנטיים. אמני הקעקועים הטובים, הוא אמר, הן נשים שמפחידות ולוקחות אותך, אני לא יודע לאן ... והנה בא לי. שמחתי בבאר!

בכל אופן ... מכיוון שהשעה הייתה בדיוק אחרי תשע ואכלנו ארוחת בוקר יותר משלוש שעות, הלכנו לאכול ארוחת בוקר נוספת בשעה רגילה יותר. כריסטין המליצה על קפה des Épices, עם מרפסת עם נוף פנורמי טוב למדינה. זה מקום מלא בתיירים, אבל המיקום טוב מאוד. הם מגישים בעיקר ארוחת בוקר וכריכים.

לאחר החטיף וביקור במרפסת הקפה, אנו פונים לכיוון המוצא, מוכנים ללכת לאיבוד. היו כמה חנויות סגורות ולא מצאנו יותר מדי אנשים. זה הראה מעט שזה היה יום התפילה ושהתיירים טרם הגיעו להמונים. המוכרים זיהו מיד מאיפה הגענו ולמרות שהזמינו אותנו במעטות להיכנס ולהסתכל, הם גם לא נהיו כבדים מדי. לבסוף מצאנו את יציאת הסוכה והגענו ל מסגד בן יוסף. לא ניתן לבקר במסגד עצמו (אם אינך מוסלמי, כמובן), אך יש אפשרות לראות את המדרסה (בית הספר לקוראן) המצורפת. למעשה, תוכלו לקנות כרטיס לביקור במדרסה, יחד עם מוזיאון מרקש ומרכז קובאה בעדיןוזה מה שעשינו סוף סוף.

מוזיאון מרקש נמצא באזור ארמון דר מנבי והאמת היא שאנחנו מסתכלים יותר על הארמון מאשר בתערוכות של אמנות מודרנית שהוצגו במקום. לאחר מכן הלכנו לראות את בן יוסף מדרסה, שמצאנו מרהיב באמת לקישוט הארז ופיליגרב הסטוקו. היינו מבולבלים ומנסים לצלם כל פרט בקישוט! באופן אישי, אהבתי ללכת קצת לאיבוד בגלל החדרים הקטנים והחצרות הצדדיים ... כשיצאנו, ביקרנו בחלוף הקובבה בעדיין, מוזוליאום הרוס בצורת כיפה. אולי לא היינו צריכים להשאיר את זה אחרון, מכיוון שלאחר שביקרנו במדרסה לא התרשמנו כל כך.

בצהריים החלטנו על אחד האתרים שכריסטין המליצה עליה: La Terrace des Épices, שהיא הגרסה ב מסעדת Café des Épices. המסעדה נמצאת על המרפסת, כפי שמשתמע מהשם, ויש לה נוף יפה על המזרח. חבל שלא יכולנו ליהנות מאוד מהנופים, מכיוון שנאלצנו להגן על עצמנו מפני הרוח הקרה למדי שנושבת. אכלנו מהתפריט: סלט עגבניות ראשון, פלפל ומלפפון מתובל בתבלינים, ושנית, טיגון עוף לימון עם זיתים (הכל טעים מאוד!).