אסיה

ארבעה ימים בנגאנו והסביבה: בין אונסן, מונטות וסמוראים

אחרי שעבר יומיים בקאנזאווהחזרנו לרכבת להמשך הדרך מסלול בן 18 יום דרך יפן. לקח קצת יותר משעה ברכבת הכדורים להגיע נגאנו איפה נבלה ארבעה ימים ביקור באזור.

עיר יפנית קטנה זו היא בירת מחוז נגנו ואירחה את אולימפיאדת החורף בשנת 1998. אבל יותר בנושא סמוראיאני יכול לומר לך שמחוז נגאנו היה מחוז שינאנו בימי הביניים, וכאן, מצפון הפרובינציה, מקום בו התרחשו הקרבות בין שני סמוראים מיתיים ומפורסמים מאוד אשר חולקו על שליטת האזור: אושוגי קנשין ו טקדה שינגן. מאוחר יותר נשלט האזור על ידי האזור שבט סנאדההשבט שאליו השתייך אחד הסמוראים האהובים ביפן: סנאדה יוקימורה, ועדיין תוכלו לראות כמה מבצרים ואחוזות של הסנדות כאן. אבל לא הכל סמוראים בנגאנו, יש גם כפרי הרים יפים, מוזיאונים ומעיינות חמים.

זה היה מסלול הטיול שלנו במהלך ארבעה ימים בנגאנו והסביבה:

יום 1: מגיעים בנגאנו, בקרו ב- מנזר זנקו-ג'י ולהתאמן שיבו אונסן (תחנת ימאנוצ'י).
יום 2: ביקור ב- פארק ג'יגוקודני ולחזור ל שיבו אונסן. ביקור בשיבו אונסן.
יום 3: רכבת ל התעללות ולבקר מוזיאון הוקוסאי. רכבת ל נגאנו, בקרו ב מגורים של סנדה וה טירת מצושירו (לילה בנגאנו)
יום 4: להתאמן אודה, בקרו במצודה של סנדה. רכבת למבצר ההר של Aratojo (לילה במטסומוטו)

היום הראשון שהגענו אליו נגאנו בבוקר אנו משאירים את התיקים שלנו בכמה משרדי כרטיסים בתחנה ויוצאים החוצה לחיפוש אחר מנזר זנקו-ג'י. מנזר בודהיסטי זה הוא מהעתיקים ביפן, מאז שנוסד במאה השביעית, עוד לפני שחולקה דת זו לאסכולות יפניות שונות. זהו יעד עלייה לרגל עבור המאמינים והוא גם האטרקציה התיירותית העיקרית של העיר נגנו, אשר במקור צמחה סביב המקדש. נאמר כי פסל הבודהא המאכלס את המקדש, המוחזק מוסתר מפני המבקרים, הוא הפסל הבודהיסטי הראשון שהגיע ליפן.

ה תחנת נגנו זה מתחבר למנזר ברחוב ראשי עם חנויות רבות. אני זוכר שמישהו שהיה בו חרבות נינג'ה צעצועים ושטויות אחרות כאלה משך את תשומת ליבנו, ולא יכולתי שלא לקנות כמה שוריקנים מפלסטיק (לזרוק נשק בצורת כוכב). כשהגענו למנזר הבנו שהוא עצום בגלל כמות הבניינים המסופחים שהופכים אותו למתחם בודהיסטי גדול למדי. לדוגמא, מימין לכניסה למתחם יש שתי סמטאות עם בתים קטנים השייכים לעשירים ששומרים אותם כאן כדי להישאר בהם כשמגיעים לטקסי המנזר.

ואז אתה קדימה ומגיע לכיכר הגדולה שלפני השער הענק סאנמון. הנה חנויות מזכרות והפסלים הגדולים של שש ג'יזו, א בודהיסטווה זה האחראי על הצלת הנשמות שבמעשיהן מתגלגלות בגיהינום. משמאל גשר אבן שמוביל לקטע נוסף של המנזר. בצד אחד של הגשר ישנה בריכה עם צבים, המסמלים את החיים הארוכים, ומצידה השני בריכה עם פרחי לוטוס, המסמלים את המחזור הבודהיסטי של הלידה, הגלגול והתאורה, שכן הלוטוס הוא צמח שנולד בתוך בוץ כהה ופורח על פני השטח תחת אור שמש.

שוטטנו בקטע זה בקצה השני של הגשר, הרחק ממולת המבקרים, ראינו כמה פסלי מוזהב עם הצעות פרחים שלא יכולנו לזהות. אחד מעובדי המקדש, ראה אותנו בכמה דברים אבודים, ניגש אלינו ואמר לנו באנגלית שהפסל והמקדש מאחור הם לכבוד הפטרון של אמהות ואבות שאיבדו ילדים. אנו מודים לך מאוד על שסיפרת לנו את כל הפרטים האחרים.

אנו ממשיכים ללכת עד שנגיע למקדש הראשי ונכנס. מול אזור המנחות יש פסל עץ בלוי מאוד. זהו Binzuru, רופא שהיה חסיד של הבודהא ההיסטורי סידהרטה גוטאמה. המאמינים נוגעים בראש הפסל כדי להגן על עצמם או לרפא את עצמם מפני מחלות.

אנו יוצאים מהדלת הימנית ועוברים דרך גן קטן. ואז חזרנו למרכז נגאנו ואכלנו את תפריט הצהריים במסעדה ליד התחנה: אונגי-דון, קערת אורז עם צלופח.

ואז אנו נוסעים ברכבת לכיוון יאמאנוצ'י ללכת שיבו אונסן. ברכבת זו יש את תא הנהג בקומה העליונה, מכיוון שכמעט אף אחד לא עלה, יכולנו לשבת במכונית הראשונה, מול הכל, ולראות את המסילות והנוף דרך חלונות גדולים באף הרכבת. שני ניו זילנדים ישבו לצידנו, אם ובת, שגם הם היו בדרכם לאותה עיירה ושאיתם דיברנו מעט.

עם הגעתנו לתחנת היעד, ההוסטלים חיכו שנביא אותנו לשם בטנדר שלהם. אנו מגיעים ל ryokan Koishiya ואהבתי את זה. הצוות צעיר מאוד וידידותי. איזבל שוחחה מעט עם הנהג, למשל, שהופתעה כשאמרה לו שהיא לומדת יפנית, ועודדה אותה להמשיך ולא לוותר. בכל הריוקאן ראינו מסלולים שהצביעו על כך שבכפר הקטן הזה שבין ההרים צריך לשלג הרבה בחורף. לדוגמה, בחדר המרווח היו שמיכות עבות מאוד ובסלון בקומת הקרקע היה קוטאצו, מזרז בסגנון יפני לשמירה על חום הרגליים. בחוץ החל לרדת גשם.

כשמדברים עם צוות הריוקאן למדנו שיש להם הסכם עם ריוקה יורוזויה של העיר שכללה אנסן חשוב מאוד (מעיינות חמים). כך שאנחנו לא מפקפקים בשנייה ואנחנו נרשמים לטיול היומי לצלול למימיו. צוות הריוקאן לוקח אותך לשם בטנדר ואוסף אותך אחרי שעה. הכל מאוד פרקטי.

ה- onsen עצמו נהדר, נעים מאוד ומיוחד מאוד. במיוחד מדור הנשים, שהוא הרבה יותר יפה מקטע הגברים (ממה שאיזבל אמרה לי). אחרי האמבטיה המרגיעה אכלנו מרק טוב של אטריות סיניות (ראמן) במסעדה קטנטנה קרוב מאוד לריוקאן והלכנו לישון מאושרים מאוד.

Yorozuya onsen (תמונה מאתר המלון)

למחרת נרשמנו לטיול בשעה 8 בבוקר לצאת לדרך מעיינות חמים של ג'יגוקודני. צוות המלון לקח אותנו לכניסה בטנדר שלהם. המעיינות החמים הללו נמצאים בפארק טבעי בין ההרים ולא באמת מיועד לרחצה, אלא לראות כיצד הקופים המגיעים אליהם מתרחצים. מהכניסה צריך לנסוע 1.6 ק"מ לאורך שביל מיוער, שם לומדים פרטים על הקופים בכמה לוחות הסבר.

בסוף מגיעים לבריכות המים החמים שם רואים את המונטים מתרחצים. וכן, הם ממש מצחיקים. בחורף, כשהכל מושלג סביב המעיינות החמים הוא בטח יפה עוד יותר מאשר באביב, אך בכל זאת צילמנו ארבע מאות אלף תמונות של הקופים שנרגעים במים. ראינו אפילו מונטות קטנות שהועברו על גב אמותיהן ללכת לשירותים היומי שלהן. מקווה נרדם בשלווה על אחת האבנים שמסביב, מוקף בקיטור המים התרמיים.

כשנמאס לנו לצפות בקופים, חזרנו לכפר. אחר כך טיילנו קצת בסמטאות. באמת שאין הרבה מה לראות, כי רוב האנשים שהולכים שיבו אונסן זה לראות את קופי ג'יגוקודני או ללכת לספא באזור. בכל אופן, הלכנו בשקט ובחנות קטנה גילינו שניסינו את הממתקים המקומיים, שהיו די טובים.

אחר הצהריים אנו מסתחררים בחדר הריוקאן עד שהגיע הזמן לטיול לספא צ'צ'י. טיפסנו חזרה לטנדר וחזרנו לעשות אמבטיה נעימה במעיינות החמים. אם ברצונך לדעת את כללי הנימוס הבסיסיים שעליכם לפעול בכל מחיר בכדי ליהנות מאנסאן יפני, בדוק רשומה זו. אחרי ארוחת הערב בריוקאן ופטפטנו קצת עם הניו זילנדים, הלכנו למיטה וישנו כמו בול עץ.

למחרת בבוקר שלחנו את התיקים שלנו מהריוקאן למטסומוטו ונפרדנו משיבו אונסן. חזרנו לתחנת הרכבת כדי לחזור לנגאנו. עם זאת, בדרך עצרנו ליד העיר עיירה חסרה. כאן התגורר המפורסם מספר שנים אמנית הוקוסאי ויש מוזיאון לכבודו שרצינו לבקר בו. קטושיקה הוקוסאי הוא צייר הדפסים יפניים (ukiyo-e) המפורסם ברחבי העולם במיוחד בזכות סדרות התחריטים שלו שכותרתו: 36 תצפיות על הר פוג'י. התחריט המפורסם ביותר בעולם של הסדרה הזו הוא זה של הגל הגדול של קנגאווה, שהיום הפך למעשה לסמל של יפן.

במוזיאון יכולנו לראות את שלבי ההפקה של החריטה המפורסמת הזו, בנוסף לכל שאר האמן. יכולנו לראות גם רפרודוקציות של אחת מיצירות המופת שלו שצייר בתמיסה: ציורי התקרה של שתי צפות תהלוכות, בהן ניתן לראות עוף החול והדרקון. זהו מוזיאון הרבה יותר קטן ממה שציפיתי, אבל גם מאוד מודרני.

אחר כך טיילנו קצת בעיירה אובוזה וראינו חנות גלידות שמוכרת גלידת ערמונים וממתקים אחרים. איזבל לא יכלה להתנגד וגילינו שהם היו טובים מאוד.

מאוחר יותר חזרנו לרכבת לחזור אליה נגאנו. שוב בתחנת JR בנגאנו, אנו לוקחים את אוטובוס למטושירו. בפרבר זה, רק 30 דקות ממרכז העיר, העיר טירת מצושירו. ובכן, היפנים מכנים הכל "טירה", אבל זה יותר מבצר או מבצר. אבל לפני שנסענו ל"טירה ", וכיוון שכבר היה בצהריים, עצרנו לאכול במסעדה. למרות היותם באפריל, היו להם הרבה כלים עם ערמונים. אכלנו את התפריט של היום ואחת המנות כללה אורז עם ערמונים קלויים.