יומני נסיעות

נסע לאוסטרליה: Uluru והתחל את סיור הרוק

תיאור חדש של יומנו של טיול באוסטרליה עשינו באוגוסט 2017. עזבנו את העיר מלבורן לטוס ל טבור אדום מאוסטרליה: אולורו. כאן מתחיל "סיור הרוק"!

קמנו ממש בקרוב באותו בוקר. עזבנו את מלבורן לטוס למרכז אוסטרליה, נסענו איירס רוק. כאשר תכננו את טיול לאוסטרליההחלטנו שאולורו הוא ביקור חיוני עבורנו. היו רק שתי בעיות קטנות: זה באמצע המדבר והגעה לאולורו והסביבה לאזור אינה דבר זול. לכן, בסופו של דבר אנו שוכרים סיור הרפתקאות שאפשר לצאת ממנו אולורו לאליס ספרינגס בשלושה ימים.

אנחנו לוקחים את ה- Skybus בתחנה של הדרום קרוס במלבורן לשדה התעופה טולמרין-מלבורן. טיסות פנים יוצאות מטרמינל 4 והופתענו שחצי טרמינל היה מג'טסטאר וכי החיוב שעליך לעשות זאת בעצמך במכונה. אפילו היית צריך להשאיר את המזוודה שלך על המסוע בעצמך.

בשעה 9:30 בערב הטיסה שלנו לסלע איירס יצאה בזמן. מטוס ה- Jetstar לקח כשעתיים וחצי להגיע, וכשהתקרבנו אל מסלול האוויר יכולנו לראות נוף יפהפה של אולורו מהאוויר (מושב 7 א). שדה התעופה איירס רוק קטן מאוד ופועל כבר כמה שנים. בדרך החוצה פגשנו את ריד, המדריך שלנו מסיור הסלע, שילווה אותנו בימים שלאחר מכן. בטיסתנו ממלבורן הגענו לחמישה אנשים שהתכוונו לעשות את הסיור, 16 המרכיבים הנותרים בקבוצה עמדו להגיע שעתיים לאחר מכן מסידני.

השארנו את המזוודות שלנו על הקרוואן, טיפסנו למיניבוס שנראה כאילו נסע מיליוני קילומטרים ופנינו לפארק הלאומי אולורו. חנינו במרכז התרבות והמדריך העניק לנו ארוחת צהריים: כריך ירקות עם חזיר מתוק. הוא אמר לנו שאחרי ארוחת הצהריים ניסע ישירות לאולורו. וכך עשינו. הוא עזב אותנו בתחילת מסלול "הליכה רגלית" המקיף את בסיס הסלע הענק הזה ונתן לנו הוראות פשוטות על המסלול. בעיקרון, שנתחיל את השביל המעגלי סביב אולורו ושהוא יאסוף אותנו כ 45 דקות לאחר מכן, כשהייתה לו הקבוצה כולה, להתחיל את ביקורי היום. או לפחות הבנו את זה.

והתחלנו ללכת. היה שטוף שמש, אך לא מחמם. באוגוסט זה חורף באוסטרליה ובאזור העיר הטמפרטורה נעימה במהלך היום. עם זאת, בלילה הטמפרטורות צונחות, בסגנון של נמיביה.

השביל העובר בבסיס אולורו אורכו כמעט 11 ק"מ ונמשך כשלוש שעות וחצי. הוא שטוח לחלוטין, כך שאין לו קושי. התחלנו לסייר בזה באזור ווראוקי. אגב, Uluru הוא מקום קדוש לאנשים אבוריג'ינים ובאזורים מסוימים אי אפשר לצלם.

אף על פי שהאדם הלבן דרכה את אולורו במאה ה -19 (ארנסט גילס, 1872), מבחינת האבוריג'יות זהו מקום בעל משמעות מיוחדת משחר הזמן. לאנשי אנאנגוהסלע העצום נוצר על ידי יצורים קדמוניים והמערות שניתן לראות בסלע מייצגות את הרוחות הללו. לאננגו שתי שפות שונות: ינקוניטג'ארה ופיטז'נטג'ארה.

45 הדקות עברו ומכיוון שריד לא הופיע המשכנו ללכת וחשבנו כי אלה שהוא היה צריך לאסוף מסידני יבוא באיחור. אז אנו ממשיכים בשביל עד שנגיע לקאפי מוטיטולו, מקור מים (קאפי) הנובע מבסיס אולורו. המעיין הזה הוא קדוש, מקום בו מבקשים כבוד במהלך הביקור.

בקרבת מקום נמצא Kulpi Mutijulu, מערה שבה חנו בני משפחת אנאנגו במשך דורות. באופן מסורתי, גברים שעוסקים בציד ונשים דאגו לילדים ואספו פירות מהשיחים (מאי). במהלך הלילה סופרו סיפורים סביב המדורה, הם העבירו שיעורים ושיעורים לילדים והם ציירו ציורי קיר על הסלע. גם כיום המסורת מועברת מהורים לילדים בעל פה ובגלל זה יש מעט מאוד מידע כתוב על התרבות האבוריג'ינית של האזור.

האגדה על קוניה ולירו

מינימה קוניה, אשת הפיתון, הגיעה ממזרח, ליד ארלדונדה. הוא חש תחושה לא טובה בבטנו וידע שמשהו רע קורה. עליו ללכת לאולורו. קיניה יצרה את האינמה (טקס) כדי לקשור את כל הביצים שלה יחד. הוא לקח אותם לאולורו על טבעת סביב צווארו והשאיר אותם בקוניה פיטי.

בינתיים, האחיין של קוניה הגיע גם לאולורו מהצד הנגדי. להקת מלחמה של אנשי לירו (נחש ארסי) רדפה אחריו ממקום סמוך לקאטה טוטה. הוא הפר את החוקים בארצותיו והיה לו המשימה להעניש אותו.