אסיה

נסיעות לצפון הודו: מדריך טיולים בן 18 יום

ב- 8 בינואר, התחלתי עם כמה עמיתים לעבודה לטיול שרציתי לעשות הרבה זמן: צפון הודו. במשך חודשים רבים דיברנו, תכננו וחלמנו, עד סוף סוף הגיע היום.

הדבר הכי קשה בשבילי היה לקבוע מסלול, כי 19 יום נראים כמו רבים, אבל בהודו הם נשארים ללא כלום. יש יותר מדי דברים לראות בזמן כל כך קצר. בנוסף, לתכנון היינו צריכים להוסיף שביום השמיני לטיול היינו צריכים להיות בעיר עם שדה תעופה, מכיוון שאחד מהשלושה נאלץ לחזור לספרד לפני כן.

כדי לתכנן את המסלול עקבנו אחר עצתם של חברים שכבר ביקרו במדינה ושהיו נהדרים. בסופו של דבר היה לנו את המסלול הבא שמילאנו כמתוכנן כמעט לחלוטין.

מסלול הודו בן 18 יום

יום 0: הגעה לדלהי
יום 1: ורנאסי
יום 2: טיול לסרנת 'ורנאסי
יום 3: ורנאסי ורכבת לילה לאגרה
יום 4: אגרה
יום 5: בקרו בטאג 'מהאל, בור המים של אבהנרי והגעו לשכוואטי
יום 6: שקוואטי
יום 7: שקוואטי ולילה ב ג'איפור
יום 8: ג'איפור ו לילה בבונדי
יום 9: בונדי
יום 10: בונדי
יום 11: בונדי ורכבת לילה לג'איסלמר
יום 12: Jaisalmer
יום 13: ג'יסלמר והמדבר ת'ר
יום 14: ג'ייסלמר ורכבת לג'ודפור
יום 15: ג'ודפור וטיסה לדלהי
יום 16: אמריצר וסגירת הגבול עם פקיסטן
יום 17: אמריצר (לילה בדלהי)
יום 18: דלהי

חיסונים לנסוע להודו

אין חיסונים חובה לנסוע להודו, אך מומלץ להשתמש בבסיסיות (טטנוס, טיפוס והפטיט A + B). בנוסף, במרכז החיסון הבינלאומי שמו שם תזכורת לפוליו. רצוי לעבור במרכז חיסונים בינלאומי מכיוון שהם מודיעים לכם על הצימוקים הנמצאים כיום בכל מדינה.

מלבד חיסונים צריך להיות זהיר מאוד, במיוחד בדלהי, שם יש דנגה. אין חיסון לדנגה, אז אתה צריך לכסות ולהשתמש בדוחה כדי שהיתוש שמעביר את המחלה לא ינשך אותך. כשהלכנו היה קר מאוד, איתו היינו מכוסים לגמרי, אבל חברה שהייתה באוגוסט האחרון תפסה דנגה ביום האחרון של המסע ולמזלה היא הופיעה כאן, אז היזהר. בקיץ, בעונת הגשמים, ישנם גם מקרים של מלריה. במרכז החיסונים הבינלאומי יגידו לך באילו אזורים במדינה נמצאים בסיכון למלריה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא נושא ההיגיינה, במיוחד למזון. נכון להיום, זה המקום הכי מלוכלך שהייתי בו, וההוכחה הבלתי ניתנת להפרכה היא שיש לי ציפורניים שחורות ולא הייתה שום דרך לנקות אותם אף פעם. זה שיקוף פשוט של הזבל שנמצא בכל מקום, כך שהייתי מאוד מקפיד על מה שאכלתי והיכן אכלתי אותו, וניקיתי את הידיים כל שתי שניות. אני ממליץ לך לקחת חיטוי ידיים, סבון ומגבונים.

ויזה לנסיעות להודו

יש צורך לעבד את הוויזה לפני היציאה להודו. אשרת התייר תקפה למשך שישה חודשים ממועד ההנפקה והיא כניסה מרובה, אך בין ביקורים לביקורים בהודו חייבת להיות תקופת מינימום של חודשיים. הוויזה מעובדת על ידי החברה ארקה BLS, ובדיוק כשחזרנו, הם פתחו סניף בברצלונה בכתובת זו:

רחוב הראשון של מאי, 9-11 גראן ויה סוד תעשייתי 08908 - Hospitalet de Llobregat, ברצלונה.

לוח הזמנים של ארקה BLS מרכז ברצלונה הוא מיום שני עד יום שישי:
- מסירת מסמכים לעיבוד הוויזה: בין השעות 21:00 לפנות בוקר.
- מידע: משעה 9 בערב עד 13:00 ומשעה 15:00 עד 17:00

טלפון: 93 263 78 48/93 263 78 48 פקס: 93 263 45 40 דוא"ל: [email protected]

אגב, ארקה ברצלונה מקבלת רק יישומים בחלון חוזר על ידי SEUR.

כדי להגיש את הבקשה, עליך למלא טופס לפי ההוראות באינטרנט, לצרף את הדרכון, שלוש תמונות וקבלת הבנק את העמלות ששולמו בעבר. המחיר הוא 64.50 יורו ואם צריך לשלוח אותו הביתה צריך להוסיף 24 יורו נוספים. הוויזה לקחה לנו 10 ימים להגיע, אם כי בוודאי לנסוע בקיץ אתה צריך לעבד אותה מבעוד מועד.

הובלות בהודו

לגבי נושא ההובלה יש לפני ואחרי הטיול: מהנדרה.

מטוס

התחלנו לחפש טיסות לדלהי באוקטובר, ימים לפני לנסוע לאינדונזיה. בסוף מצאנו טיסה עם AirFrance תמורת 529 יורו, עם עצירת ביניים בפריס, אם כי בנובמבר אותה טיסה הייתה עבור 429 יורו. כדי להיכנס לשדות התעופה של הודו, יש להדפיס את כרטיס העלייה למטוס או את דוא"ל ההזמנהאם לא, הצבא בדלתות הטרמינל יפגע בך. למעשה, הם לא יאפשרו לך לטרמינל רק כמה שעות לפני שהטיסה תצא. ביום האחרון המטוס שלנו יצא בשעה 1.45 בערב והגענו לשדה התעופה בשעה 18:00 והם לא רצו להכניס אותנו, אבל עשיתי פרצוף רע והחייל הכניס אותנו.

כשעוברים את מחסום הביטחון, יש תור לגברים ואחד לנשים. נשים נדרשות להיכנס לתא כדי לטפטף אותן. חשוב מאוד שתניחו על כל התיקים תווית עם חותם שמעידה שהם עברו בבקרת האבטחה. על העלייה למטוס הם מסתכלים עליך ואם אין לך את זה הם גורמים לך לחזור. זה קרה לנו בג'ודפור, מכיוון שאיבדנו תווית על המזוודה וכשעלנו עלינו לעבור שוב את בדיקת האבטחה. למזלנו שדה התעופה של ג'ודפור קטן, אך אם זה היה קורה לנו בדלהי היינו סובלים.

מכונית עם נהג

בעיקרון, 80% מהנסיעה עשינו עם תחבורה ציבורית (מטוסים פנימיים ורכבת) ושלושת הימים בהם ביקרנו בשכתי, עשינו זאת עם נהג. באופן עקרוני, תכננו למצוא נהג באגרה שיבקר באזור זה, אבל רק כמה שבועות לפני שיצאנו, אכלתי ארוחת ערב עם שני חברים גדולים: מרתה ואנדריק, שהיינו פעמיים בהודו ונתנו לי את מספר הטלפון של ליצור איתך קשר למקרה ויהיה לנו טיול בלתי צפוי ובכך יהיה לנו מישהו אמין שיכול לעזור לנו. הקשר היה מהנדרה סינג, הנהג שליווה אותם בנסיעתם הראשונה וכעת היה חבר טוב. עם אותם אזכורים טובים החלטתי לכתוב לשאול אם שלושת הימים האלה יהיו חופשיים ולמזלי זה היה. מהנדרה הוא אדם טוב ויש לו גם משפחה באזור שקוואטי, שבמקום לטיול נראה שהיא מבקרת חברים ותיקים. אני ממליץ על כולם.

בנוסף, יש לו קשרים עם מלונות רבים והם מבצעים הנחות רבות, כך שתוכלו לקבל חדרים במחיר טוב מאוד. מחיר המכונית עם הנהג הוא בדרך כלל כ -35 יורו ליום, אך זה תלוי במספר האנשים, בסוג המכונית ובמסלול. עדיף לבקש תקציב: [email protected]

הרכבת בהודו

בשאר הימים עברנו ברכבת ובמטוס. אנו שומרים על כל הרכבות והמטוסים ברשת Cleartrip. בתמורה לסכום קטן, אתר זה חוסך לך בעיות בעת ביצוע הזמנות, מכיוון שהאתר הרשמי של רכבות הודיות הוא די מסובך.

הקטגוריות הטובות ביותר הן AC1, AC2 ו- AC3. ה- AC1 הוא מחלקה ראשונה, ולרוב יש רק מכונית אחת (שנגמרת במהירות מהמושבים). AC2 הוא המחלקה השנייה ו- AC3 הוא המחלקה השלישית. אנחנו מטיילים בשלוש הקטגוריות ושלושתן טובות. דרגמי ה- AC3 משאירים מקום מועט לשבת עליהם, אך לא יותר מכך. באופן אישי מצאתי שהרכבות היו טובות מאוד. הם היו כמו שהיינו הולכים לעיירה לפני 20 שנה, וזה היה כמו נסיגה בזמן.

קטגוריות ה- AC כוללות מיזוג אוויר בקיץ וחימום בחורף. כמו כן, ברכבת גילינו שלכל דרגש יש סדינים ושמיכות נקיות. אני ממליץ לקנות את הכרטיסים עם הזמן, מכיוון שהשיעורים הראשונים נגמרים מהר מאוד. אם אתה רוצה מידע נוסף על רכבות ושיעורים, אני ממליץ לך לבקר בבלוג של ויקטור: המולדת שלי היא הנעליים שלי שעזרו לי מאוד לארגן את הטיול.

טיסות פנימיות
קל למצוא הצעות לטוס בתוך הודו והכי טוב הוא שחוסכות לך שעות רכבת רבות. אנחנו טסים עם JetAirways פעמיים והיא חברת תעופה טובה. הטיסה יצאה די בזמן והם האכילו אותנו למעלה. מצד שני, קינגפישר ביטל שתי טיסות ואייר אינדיה חיברה אותנו על טיסה ואז ביטלה אותה.

דבר אחד שכדאי לזכור הוא שצריך לקחת את הכרטיס האלקטרוני המודפס כדי להיכנס לטרמינל שדה התעופה, ובעיקר, כי למזוודות הידיים יש את החותמת שמעידה שהוא עבר בביטחון, כי אם לא, ב היציאה גורמת לך להחזיר את השליטה.

כדי להסתובב בערים, שכרנו כמעט תמיד אופנועים ריקשות. הם אידיאליים לשניים או שלושה אנשים בערים לא גדולות במיוחד. הדבר הרע הוא שהם מתגלים והיה לנו קצת קר. עם המוניות, ריקשות ומחזור-ריקשות אתה צריך לנהל משא ומתן על המחיר לפני העלייה כדי למנוע אי הבנות.

בניו דלהי, שהיא עיר ענקית, עדיף לשכור רכב עם נהג כל היום. שכרנו את אחד הנהגים של מהנדרה ונשארנו איתו כל היום, מהבוקר עד שהוא עזב אותנו בשדה התעופה כדי לחזור הביתה.

נסיעות מלונות להודו

בתחילת ביצוע ההזמנות הייתה לנו בעיה והיא שאנו שולחים מיילים רבים המבקשים זמינות ומחירים וכמה מלונות עדיין מחכים לתשובה. אתה צריך לעשות את זה עם הזמן, כי המילה מיידי זה לא קיים בהודו וברוב המקומות לקח יותר משבועיים לענות. התארחנו במלונות הבאים:

דלהי

עץ החיים. המלון טוב מאוד, אך הוא די יקר למחירי דלהי. בעצם, הזמנו את זה כי הם היו היחידים שענו לנו מייד לדוא"ל ההזמנות, ובגלל זה בסופו של דבר בדלהי ישנו כאן. החדר המשולש עלה לנו בסך 4,500 דולר (72 אירו, ברבריות) ומעליו המיטה הנוספת הייתה מוגבלת למזרן על הרצפה. בנוסף, היינו צריכים לבצע 100% תשלום מראש באמצעות Paypal כשביצענו את ההזמנה, עם המזל הרע ששבועות לאחר מכן התחלנו לקבל את התשובות ממלונות אחרים. אז העצה שלי היא שתזמינו עם הזמן ויש לכם סבלנות בקבלת התשובות. כמו כן, בגין איסוף אותנו בשדה התעופה הם גבו מאיתנו 900 רופי (14.5 אירו) כשהוא כמובן זול יותר.

מלון גודווין דלוקס. באופן עקרוני, הלילה האחרון שלנו בדלהי היה הולך לבלות במלון הרבה יותר זול וזול, אבל באותה נקודה היינו עייפים שלא להתקלח עם מקלחות חמות מכובדות ולישון על לוחות עץ. מהנדרה השיגה לנו את המלון הזה במחיר של 2,500 דולר (40 אירו) לחדר זוגי עם ארוחת בוקר. כשראינו את המקלחת עם הידרומאז 'כמעט בכינו משמחה. החדר היה סופר-מודרני, נקי ועם אחת המיטות הנוחות ביותר בהן ישנתי אי פעם בהודו. המלון נמצא 15 דקות הליכה מתחנת דלהי וכולל ארוחת בוקר.

ורנאסי
בית הארחה סקינדיה. אני לא יודע אם אתה ממליץ על מלון זה. החדר לא היה רע, אבל חדר האמבטיה היה מלוכלך ומים חמים בקושי יצאו מהמקלחת. בקיץ זו לא הייתה בעיה, אבל עם מזג האוויר הקר בינואר עברנו תקופה לא טובה, במיוחד מכיוון שחלונות האמבטיה לא היו עם זכוכית. מצד שני, עלינו להדגיש את ידידותיות, אהדה וסבלנות של מנהל המלון שלמרות עונשי המקום תמיד היה מוכן לעזור ולייעץ לנו. חדר לשלושה עם חדר אמבטיה ומרפסת: 950 רופי (15.40 יורו). אינטרנט שעה: 100 רופי (1.6 אירו).