אירופה

בילוי סוף שבוע לסינקבה טר

מקום באיטליה שמאוד רצינו הביקור הוא סינק טרה ולמזלנו לאחרונה הצלחנו לברוח לשם במהלך סוף שבוע אינטנסיבי. מתחשק לך לטייל איתנו לחוף האיטלקי?

מה זה סינק טרה

זהו פארק לאומי שטוף הים של ליגוריאן שנמצא כשעה ברכבת מפיזה, שם אנו מוצאים חמש עיירות חוף: ריומג'ורה, מנארולה, קורניליה, ורנצה ומונטרוסו אל מארה. הם כפרים יפהפיים וציוריים מאוד שמזכירים את הכפר חוף אמאלפי וסורנטינה אבל הכי חשוב שהם בסביבה טבעית מוגנת ובעצם תוכלו להגיע אליהם רק ברכבת, בסירה או בהליכה בשבילים דומים הכביש העגול של קטלוניה.

איך מגיעים לסינקבה טר

כדי לנסוע לסינקה טרה תוכלו לטוס לפיזה או ל גנואה שהם שדות התעופה הקרובים ביותר. הלכנו על הראשונה מכיוון שלראיאנאייר טיסה שיוצאת מג'ירונה בערב שבת וחוזרת ביום ראשון אחר הצהריים, ומפיקה את המרב בסוף השבוע. הטיסה עלתה לנו 50 אירו לאדם.

כדי לעבור מברצלונה לשדה התעופה ז'ירונה תוכלו לעבור אוטובוס הוא יוצא מאסטאציו דל נורד ועולה 12 יורו הלוך ושוב € 21 הלוך ושוב. חזרנו הביתה ביום ראשון כמה שיותר מהר. החניה באזור שדה תעופה ז'ירונה זה במחיר סביר, במיוחד אם מוזמנים מראש. אם תרצו לחנות מול הטרמינל, החניה של אנה היא הנוחה ביותר, והיומיים יעלו לכם 20 אירו. טיפ אחד הוא שאתה מזמין באינטרנט וכך הוא יהיה זול יותר. יש לך גם אפשרות של אפארקיבולה. אם תזמינו באתר שלהם ותטוסו עם Ryanair, היום יעלה לכם 6 אירו. ואם תחנה ללא הזמנה, 6.5 אירו ליום. חניון זה נמצא כעשר דקות הליכה משדה התעופה, אך יש שירות הסעות לטרמינל. בעונה גבוהה רצוי להזמין כי הוא מלא.

פעם בפיזה צריך לנסוע ברכבת ללה ספציה. יש רכבות ישירות יותר מאחרות. עדיף לקנות את כרטיס הרכבת ברכבת אתר Trenitalia עם המקדמה המרבית שתוכל להשיג מחיר סופר-כלכלי (€ 9) בפורש. אם לא, תוכלו לקנות את הכרטיס בקופות או ישירות במכונות האוטומטיות שיש בהן התפריטים בספרדית. הרכבת הישירה אורכת כ 50 דקות והמחיר הרגיל הוא 14.50 אירו לכל כיוון. חשוב לאמת את כרטיס הרכבת לפני העלייה, כך שלא תקבלו קנס.

פעם בלה ספציה אתה צריך לקחת את רכבת מקומית שמוביל לחמשת האדמות. ברגע שתגיעו לתחנת לה ספציה, מומלץ לקנות את ה- סינק טרה קארד. ישנם שני סוגים: כרטיס טרקים של סינק טרה זה מאפשר לך ללכת בשבילים, לקבל שירות Wi-Fi בתחנות הרכבת, להשתמש בשירות האוטובוסים המחבר בין כפרי החוף זה עם זה ועם אלה ההרים ובנוסף להפחית את הגישה לכמה מונומנטים. כרטיס זה עולה 7.50 אירו ליום אחד.

מצד שני, סינקו טרה קארד טרנו מולטיסרוויצי הוא מספק את כל מה שהוזכר בקודמתו וגם מאפשר לכם להשתמש ברכבת ללא הגבלה לאורך כל היום. כרטיס זה עולה 12 אירו ליום אחד. זה באמת נמשך על חשבון, מכיוון שכל כרטיס רכבת בודד עולה כשני יורו והרכבת משמשת הרבה.

כשאתם מארגנים את הביקור מומלץ לכם הורד את לוחות הזמנים של הרכבת המקומית להיות עם זה על היד מאז שקנינו את כרטיס סינק הטרה הם לא נתנו לנו אותו.

איך מגיעים משדה התעופה בפיזה למרכז העיר

יש אוטובוס שמוביל אותך משדה התעופה לתחנת הרכבת המרכזית תמורת 2 אירו (פיזמובר). מכיוון שלא היה אוטובוס זה בדרך (המטוס הגיע באיחור של שעה וחצי, באחת בלילה), החלטנו לקחת מונית. המונית משדה התעופה לצימרים שהייתה במרכז העיר עלתה לנו 13 יורו ואם תלכו לתחנת הרכבת המרכזית היא תעלה לכם כ- 7 אירו. כשחזרנו, מכיוון שלא מיהרנו, החלטנו ללכת לשדה התעופה שנמצא רק 30 דקות הליכה מתחנת הרכבת.

לינה בפיזה

מכיוון שהגענו לפיזה די מאוחרת ביום שישי, חיפשנו לינה בעיר. אם אתה רוצה לצאת לסינקבה טררה דבר ראשון בבוקר, עדיף להזמין מלון ליד התחנה המרכזית של פיזה (פיזה סנטרה) כמו זה או זה. עם זאת, ניצלנו גם את ההזדמנות לבקר במגדל הנטוי המפורסם והחלטנו להישאר במרכז פיזה שבמרכז צימרים Due Borghi.

מלון משפחתי זה נמצא במרכז, כעשר דקות הליכה מהמגדל ו -15 דקות מתחנת הרכבת. החדר היה טוב מאוד וארוחת הבוקר שהוכנה על ידי הבעלים הייתה טובה מאוד. הדבר הרע (או לא) הוא שאזור העיר התחתית הוא אזור ההליכה ובערב שבת הייתה הרבה מסיבה ברחוב שנמשכה עד שתיים לפנות בוקר.

דברים לעשות בסינקבה טר

האטרקציה העיקרית היא ביקור בפארק הלאומי ובחמשת הכפרים שנותנים לו את שמו. העיירה הראשונה שמצאנו מגיעה מלה ספציה היא ריומג'ורה, אך החלטנו לנסוע ברכבת למנארולה והיום הראשון לבקר במנארולה, קורניליה, ורנצה ומונטרוסו אל מארה, ואז לבלות את הלילה ליד ורנצה והיום השני לנסוע בסירה מ ורנזה לריומג'ורה ולבקר בעיירה זו לפני שתחזור לפיזה.

מנארולה (עיירה שנייה מדרום לצפון)

עיירה קסומה בסלע היא אחת היפות והרומנטיות מבין החמישה. כשאתה יורד מהרכבת אתה צריך לחצות את ההר דרך מנהרה ארוכה שמשאירה אותך באמצע העיירה. הרחובות צרים ומפותלים, עם בתים נמוכים צבועים בצבעים בולטים, מאפיין אופייני לחמשת הכפרים. אנו מוצאים סירות החונות ברחוב בין מסעדות וחנויות מזכרות. למנארולה אין חוף, העיירה פשוט זורמת לחוף הסלע ורמפה הבנויה מבטון מאפשרת לסירות הדייגים לגשת לים.

הדגשים של מנארולה הם כנסיית הקהילה של סן לורנצו (1), שנבנה בשנת 1338, מגדל הפעמון (2) ממוקם לפני הכנסייה והיא נבנתה עם פונקציה הגנתית. בסמוך לחוף אנו מוצאים את הריסות מבצר (3) וה בולבול (5) המאה ה -16

אומרים המפורסם שביל אהבה שעובר מריומאג'ורה למנארולה, וזה מסלול של קילומטר אחד, הוא אחד היפים ביותר שנוסעים לחופי סינק טר. זהו קטע של השביל הכחול, אך בשנה שעברה היו מפלים לאורך הדרך ועד היום הוא סגור בין ריומאג'ורה לקורניגליה. לכן אנחנו לוקחים רכבת לעיירה הסמוכה: קורניליה.

קורניליה (עיר שלישית מדרום לצפון)

זו העיירה היחידה מבין החמישה שאין לה גישה לים והיא ממוקמת על ראש ההר בגובה 100 מטר. כדי לקום מהתחנה צריך לטפס על 377 מדרגות המדרגות המובילות למרכז העיר.

מהמרכז אנו צועדים ברחובות המתפתלים שעולים ויורדים עד שנגיע לחורבות העיר טירת קורניליה (3)שהם מהמאה ה -16. בסמוך נמצא הקטן האורטוריה של קתרין הקדושה (2). מנקודת התצפית בסוף ויה פיצ'י תוכלו לראות נופים יפהפיים של הים והפארק הלאומי.