אפריקה

מדריך טיולים חינם לנמיביה למשך 15 יום (מקייפטאון)

WOW איזה טיול! זו הדרך הטובה ביותר לתאר 15 יום מה אנחנו עוברים נמיביה. כשעשינו את טיול לבוצואנה לפני שנתיים ציפינו לחצות את הגבול ולבקר במדינה השכנה. ובקיץ 2016 אנו מורידים את הקוץ. נמיביה יש לו אופי מדהים שלא מאכזב את המטייל ואחד המקומות הנפלאים ביותר בהם ביקרנו: מדבר נמיב ודדווי. אם כי אנו מזהירים אותך כי א טיול לנמיביה, 15 יום הם מעטים מאוד ואתה תבלה את רוב נסיעת הנהיגה. מסלול הטיול שלנו לא היה מושלם וחטאנו אופטימיים לגבי המרחקים. אף על פי כן, כאן אנו משאירים לכם את המדריך הסיכום של טיול בן 15 יום לנמיביה.

הטיול התחיל ברגל לא טובה: עיכוב בטיסה גרם לנו להגיע באיחור של 24 שעות וכי 16 הימים שתכננו להישאר ב 15, כך שלא יכולנו לעמוד במסלול המתוכנן. הכוונה הייתה לבקר בשטח הימבה ובמפלי אפופה בימים 5 ו -6, אך עיכוב הטיסה, העייפות והבלתי מציאותי של מסלול הטיול הראשוני הביאו כי עלינו לעצור מכונות ולחשב מסלול מחדש. זהו מסלול הטיול שעשינו סוף סוף:

יום 1: הגעה לקייפטאון (לילה בקייפטאון)
יום 2: מסלול מקייפטאון לנורדורור (גבול נמיביה)
יום 3: יער רוטט יער וגנים ענקיים (לילה בווינדהוק)
יום 4: Twyfelfontein (לילה בחוריקסאס)
יום 5: מחפש לינה ליד אטושה NP (לילה בחוות אל דוראדו)
יום 6: ספארי חינם באטושה NP (לילה בחוות אל דוראדו)
יום 7: ספארי אוטומטי באתוזה נ.פ. (לילה באאוג'ו)
יום 8: אטושה NP (לילה באתר הנופש Onguma)
יום 9: אטושה NP (לילה באתר הנופש Onguma)
יום 10: קרן לשימור ברדלסים (לילה בוינדהוק)
יום 11: הגעה לסוסוסוולי וקניון סיסרים (לילה בסוסוסוולי)
יום 12: Deadvlei ו- Sossusvle (לילה בסוסוסוולי)
יום 13: הגעה ל- Ai-Ais (לילה ב- Ai-Ais)
יום 14: קניון נהר הדגים וחזרו לקייפטאון
יום 15: קייפטאון וחזרה הביתה

לאחר חוויה זו, והכרת מציאות הכבישים והמרחקים, מסלול טיול מושלם לטיול נמיביה היה יכול להיות:

יום 1: הגעה לקייפטאון
יום 2: מסלול מקייפטאון לנורדורור (גבול נמיביה)
יום 3: יער רוטט יער וגנים ענקיים (לילה בווינדהוק)
יום 4: Twyfelfontein (לילה בחוריקסאס)
יום 5: אטושה NP (לילה במחנה טמבוטי)
יום 6: אטושה NP (לילה במחנה טמבוטי)
יום 7: אטושה NP (לילה במחנה טמבוטי)
יום 8: קרן לשמרנות צ'יטה (לילה בוינדהוק)
יום 9: מווינדהוק לססרים (לילה בססרים)
יום 10: סוסוסוולי וקניון סעסרים (לילה בסיסרים)
יום 11: סוסוסוולי וקניון סעסרים (לילה בסיסרים)
יום 12: מסיסרים לעי איי (לילה בעי-איי)
יום 13: קניון נהר הדגים (לילה בנורדורור)
יום 14: נורדורור לקייפטאון
יום 15: קייפטאון וחזרה הביתה

הדיונה המפורסמת 45

טיסות לנמיביה

בירת נמיביה היא ווינדהוק, אך לעיר זו יש מעט קשרים בינלאומיים כך שהטיסות לכאן מעט יקרות. שדה התעופה הראשי באזור זה של דרום אפריקה הוא קייפטאון. בעיר זו אנו יכולים למצוא הצעות טובות, אם כי הגעה משם לנמיביה פירושה איבוד יומיים של נסיעה אם תבחר לנסוע ברכב. אם החלטתם לצאת לטיסה, לחברות אייר לינק ואייר נמיביה יש טיסות בין שתי הערים ומחירם כ -200-300 אירו תלוי בעונה.

השכרת רכב בנמיביה

זה נושא שחשבנו עליו הרבה. הרוב המכריע של הכבישים בנמיביה הם לא סלול ולא כולם ברים עם מכוניות עירוניות. אם אתם רוצים לבקר באותם מקומות כמונו, אין זה חיוני לשכור 4 × 4 עוצמתי, אך זה ייתן לכם יותר ביטחון ושקט נפשי. כמובן שאם תבחרו בגרסת 2 × 4, אנו ממליצים שזו תהיה מכונית שיש לה שלדה גבוהה, מכיוון שיש בדרך כלל אבנים על המסילה ואם תפגעו בנמוכים זה יעלה לכם הון לתקן.

לאחר מחקר רב, ואחרי שחשבנו היטב את המסלול שרצינו לעשות, החלטנו לשכור רכב שטח עם @Avis_Spain. המכונית ששכרנו הייתה יונדאי טוסון. 15 הימים עלו לנו 8850 סניפים (550 אירו). לכל זה נוסיף נהג שני (312 סניפים / 20 אירו) ושוכרים את ביטוח הירחים והגלגלים (365 סניפים / 23 אירו). בסך הכל זה עלה לנו 593 אירו. כשחזרנו אותו השארנו אותו כל כך מלוכלך בעפר ואבק שהוטל עלינו 350 סניפים בגין ניקוי. מכוניות מסוגים אלה פופולריות מאוד באוגוסט ולכן רצוי להזמין כמה שיותר מראש. אגב, שירות מעולה @Avis_Spain מכיוון שהם היו האחראים להודיע ​​למשרד בקייפטאון שנגיע יום לאחר מכן מזה שנשכר.

בנמיביה מקובל מאוד לנקב את הגלגלים, כך שלפני ההליכה יהיה לך טוב מאוד לעשות מהירות מואצת כיצד להחליף צמיג. אחת הדרכים להימנע מנקבים בכבישים לא סלולים היא להוריד את לחץ הגלגלים. לכן חשוב שתשאל את חברת ההשכרה שלך מה לחץ הגלגלים של אותו רכב על אספלט ()דרך זפת) ובמסלול (דרך חצץ). בתחנות הדלק הם יפעילו את הלחץ שאתה אומר להם ומסוכן לנהוג בלחץ לא הולם. כמו כן, ביטוח ירחים וגלגלים אנו ממליצים עליו להימנע מלצטרך לשלם גלגלים חדשים או פשוט לפנות לחוק של מרפי. למזלנו לא ניקבנו, אבל אלה של הדרכון המשפחתי שלי ניקבנו כמה פעמים ברכב דומה לשלנו.

להעביר את המכונית מדרום אפריקה לנמיביה זה יש צורך במכתב אישור מחברת ההשכרה, שתכתוב לך אותו באותה שעה שתשכור את הרכב. אל תשכח לבקש זאת.

השכרת ציוד קמפינג בנמיביה או בקייפטאון

נמיביה היא גן העדן של החניכים. כמעט כל המלונות ו אתרי נופש יש להם שטח בלעדי לקמפינגים עם מתקנים טובים מאוד. חלקם אפילו עם חדר אמבטיה פרטי. אז החלטנו להיות חלק מהטיול במלונות ולחלק לעשות קמפינג. מה שהיה ברור לנו מאוד הוא שלא רצינו לקחת מכונית עם אוהלים על הגג, כי זה נראה כמו א סלע צריך לפתוח ולסגור את האוהל כל יום. באופן עקרוני חשבנו לשכור שם את ציוד הקמפינג, אבל שעות החנויות גרמו לנו לבזבז קצת זמן, אז בחרנו לקחת את החומר מהבית.

לקחנו אוהל Quechua 2 אינץ 'ברוחב 120 ס"מ, שני שקי שינה, מזרן מתנפח בגודל 120 ס"מ ומנפח חשמלי, יחד עם כמה כלי מטבח (כוסות, צלחות, סכו"ם וקומקום). אנו מחייבים חשבונית על כל זה במזוודה, שלמזלנו לא הפסדנו. בנוסף, לקחנו כמה יתקומים שפתרו ארוחות.

אם במקום להיות טעונים אתה מעדיף לשכור את החומר שם, בקייפטאון תוכלו לשכור צוות שלם תמורת 15 אירו ליום ב- Drive and Camp. ב- Windhoek אתה יכול לעשות זאת ב- Camping Hire Namibia. כל הצוות לשני אנשים עולה מ- 120 $ NAM (8 €). אם תבחר באפשרות זו, יש להזמין מקום מראש.

כיצד לחייב חומר בקמפיין

הטכניקה הוסברה לי על ידי הבוס החדש שלי, שהוא קמפר מיומן. לאחר סגירת המזוודה, אנו קושרים את ידית האוהל לידית המזוודה עם אוגן. בשדה התעופה ארזנו את המזוודה כך שהחנות לא תסבול נזק במהלך ההובלה. עם המערכת הפשוטה הזו לא הייתה לנו שום בעיה.

השכרת 4 × 4 עם אוהלים

90% מהאנשים שראינו מטיילים דרך נמיביה עשו את זה עם 4 × 4 עם אוהלים על הגג. שכר הדירה של 4 × 4 ממאפיינים אלה נע בדרך כלל מ- 1600 סניפים ליום (100 אירו). החברות הידועות ביותר בשכירות אלה הן בושלור, בריטץ וקאה. שוב אתה צריך להזמין חודשים מראש. לדוגמה, ב צעדה בבושלור כבר לא היו 4 × 4 עד אוגוסט.

מקייפטאון או מווינדהוק

גם השכרת רכב וגם טיסה יהיו הרבה יותר זולים אם תעשו זאת בקייפטאון. היתרון בכך שבווינדהוק הוא בכך שאם לא תרצו לבקר בקניון נהר הדגים (שנמצא באותו המרחק מווינדהוק כמו מקייפטאון) תוכלו לחסוך זמן ושעות על הכביש. חברות ההשכרה נותנות לכם אפשרות להשאיר את הרכב בעיר או במדינה אחרת, אך עליכם לשלם תוספת. באוויס התוסף הוא 300 אירו. זו אפשרות לשקול לחסוך יום אחורה.

מה הזמן הטוב ביותר לטייל בנמיביה

הזמן הטוב ביותר ל לנסוע לנמיביה הוא במהלך עונה יבשה ממאי עד אוקטוברמכיוון שהכבישים יבשים ואין נהרות שחוצים את המסילה. לכן יולי ואוגוסט הם התקופה הטובה ביותר לעשות זאת לנסוע לדרום אפריקה. נסענו למחצית הראשונה של אוגוסט. הטמפרטורה במהלך היום היא בערך 30 מעלות אך בלילה היא ירדה ב -5. לבשנו פליס ופיג'מה חורפית. אם אתם מתכננים לרכוב על בלון מומלץ ללבוש ז'קט חורף, אם לא, עם הצמר ומקטורן קל תוכלו לעבור. אם אתה לוקח את ציוד הקמפינג מהבית, שק השינה צריך להיות מיועד לטמפרטורות קרות (לפחות 0 מעלות צלזיוס). החיסרון של נסיעה בחורף של חצי הכדור הדרומי הוא שעות השמש הבודדות, ולכן עליכם לקום מוקדם כדי לנצל את היום. באוגוסט השמש החלה לעלות בסביבות השעה 5.30 בבוקר ובשעה 06:00 כבר הייתה אור יום. בחמש וחצי אחר הצהריים היה שעת בין ערביים ובשעה 18:00 היה לילה שחור. אם אתם נוסעים בתקופות אחרות בשנה תוכלו לבדוק באיזו שעה עולה השמש בנמיביה באתר זה.

מסלול מסלול בעונה היבשה

לקחת בחשבון: בדרום אפריקה אזור זמן זהה לספרד ובבוקר היא שחר בשבע בבוקר. בנמיביה מדובר בשעה פחות, כמו באיים הקנריים, כך שכאשר חוצים את הגבול צריך לזכור לקבוע את השעונים בזמן.

מפת דרכים ו- GPS לנסיעות בנמיביה

אחת הבעיות העומדות בפנינו בעת תכנון הטיול היא זו השיטות לחישוב מרחקים אינן אמינות. אם אתם נוסעים בכבישים סלולים אין הרבה בעיה, מכיוון שהמהירות המרבית היא 120 קמ"ש ובדרך כלל אתה נוהג במהירות זו. הבעיה מתעוררת כשצריך לנסוע חלק מהדרך לאורך מסילה. מהירות המסלול המרבית היא 100 ק"מ או 80 ק"מ, אבל ללכת במהירות זו הוא התאבדות. על המסלול אתה לא יכול ללכת כל כך מהרמכיוון שהסיכון לתאונה הוא מעריכי במהירות המונעת. אנו בחלק מהקטעים לא עברנו מעל 40 ק"מ בגלל התנאים הרעים של הכביש ולכל היותר שהגענו לנסוע היה 65 ק"מ. זה גרם לנו לקחת הרבה יותר זמן מהצפוי במסלול ההתחלה.

אנו משתמשים ב- GPS של Garmin שקנינו בטיול לבוצואנה, אך עדיף לשאת מפת דרכים מכיוון שה- GPS בדרך כלל מביא אותך בדרך המהירה ביותר או הישירה ביותר ובנמיביה מסלול זה בדרך כלל אינו מתאים לכל סוגי הרכבים. או עבור נהגים פחות מנוסים על מסלולים. רעיון טוב מאוד הוא להביא א מפת דרכים. קנינו את המפה הדיגיטלית הזו של נמיביה, ולמרות שהיא די טובה, יש דרך מסומנת כסלולה שהיא למעשה מסלול וזה גרם לנו להשתבש. בנוסף, האינדיקציות להגיע לסיסרים אינן נכונות לחלוטין. Tracks4Africa מפורסמת בזכות ה- GPS והמפות הטובים ביותר לחיפוש אפריקה ב- 4 × 4. בסופו של דבר המפה הטובה ביותר כדי לנוע באזור הדרומי של המדינה הם נתנו לנו אותו בחינם בתחנת הדלק בסיסרים. ב הודעה של היום יש לך את זה סרוק.

מהטיול הזה פרסמנו את יומנים יומיים. בכל אחד מהפוסטים הללו תוכלו למצוא מידע מפורט מאוד על המסלול ועל כל מה שביקרנו בנמיביה. להלן סיכום קצר עם המידע המעשי:

יום 1: הגעה לקייפטאון

היום הראשון הגענו לקייפטאון אחר הצהריים. הלכנו לחפש את המכונית במשרד אוויס ועשינו את כל הניירת (שכירת ביטוח נוסף, מכתב אישור לקחת את המכונית מדרום אפריקה לנמיביה וכו '). כשסיימנו היה לילה וכיוון שנמאס לנו מאוד מטיול המטוס, הלכנו היישר ללינה שלנו.

איפה לישון בקייפטאון

הלינה הראשונה שהזמנו בקייפטאון הייתה הלינה דירות בימים עצלנים. דירות באזור סאנסט ביץ 'מצפון לעיר וקרובה מאוד לכביש 7, שהוא זה שמתחבר לנמיביה. הדירה לשני אנשים עלתה 750 ש"ח, אך איבדנו את ההזמנה בעיכוב המטוס.

חדר בבית הרפרס

ביום שהגענו, הימים העצלים כבר היו מלאים, כך שהזמנו ברגע האחרון בערב בית הרפרס זהו צימר הממוקם באזור גרין פוינט, במרכז קייפטאון. מקום האירוח הזה הוא בית ויקטוריאני ישן ששופץ לחלוטין. העיצוב נחמד מאוד ונעים והצוות מעולה, למרות שבזמן ההזמנה לא הבנו שהשירותים משותפים. גם חדרי האמבטיה וגם האזורים המשותפים היו נהדרים וגרב, מנהל הלילה, היה נחמד מאוד. החדר הכפול עלה 765 rads ויש לו אזור פנים לחניה של המכונית.

בדרך חזרה נשארנו בבית בית סגול, בחדר פרטי עם הרבה סגנון וחדר אמבטיה סופר, באחת השכונות האופנתיות והמרכזיות בעיר. הלילה עם ארוחת הבוקר העל עלה לנו 80 ואנחנו ממליצים עליו 100%.

חדר בבית הסגול

יום 2: מקייפטאון עד נורדורור, גבול נמיביה

בשבע בבוקר כבר היינו על הכביש, קדימה היו לנו 700 ק"מ שה- GPS אמר שאנחנו יכולים לכסות בערך שבע שעות. באותה שעה של הבוקר המכונית סימנה 7 מעלות בחוץ והיא הייתה די קרירה. דרך N7 היא דרך לאומית עם נתיב אחד לכל כיוון. המהירות המרבית בה אתה יכול לנסוע היא 120 ק"מ. בשעות הנסיעה הראשונות לא מצאנו אף תחנת דלק באותו הכביש. יש כמה אזורי פיקניק איפה אפשר לעצור לנוח. עשינו את התחנה הראשונה לתדלוק במתחם BP Trawal Truck Inn, בעיירה קלאוור. ספרינגבוק היא האוכלוסייה הגדולה האחרונה לפני שהגיעה לנמיביה. שם עצרנו לאכול אצל ננדו, א מזון מהיר מתמחה בעוף בגריל. הגענו לגבול בשעה 15:30 (שעון דרום אפריקה) והתחלנו את הניירת.

איך לחצות את הגבול בין דרום אפריקה לנמיביה

זהו תהליך פשוט מאוד, אך לפעמים זה יכול להיות מייגע על ידי התורים. היה לנו מזל ושני קדימה ואחורה בקושי עמדנו בתור. כמובן שכאשר אתם מתכננים את המסלול הזמן הזמן שעה למקרה.

הגבול של ויולדריף - נורדורור פתוח 24 שעות. עם הכניסה לגבול דרום אפריקה, שוטר יעצור אותך וירשום את נתוני המכוניות וייתן לך נייר. עם העיתון הזה אתה צריך לנסוע למשרדים שבהם אתה צריך לחנות. ראשית אתה צריך ללכת לדלת מספר 1 "יציאות הגירה", שם אתה מוסר את העיתון יחד עם הדרכון. כאן הם חותמים את דרכון היציאה של דרום אפריקה. השלב הבא הוא ללכת לדלת מספר 2 שהיא "המכס" אך אם אין לך מה להצהיר אתה יכול לדלג עליה. השלב האחרון נעשה בשער מספר 3 "שירות המשטרה בדרום אפריקה". כאן בעצם עליכם למלא את פרטי הרכב והנהג ברשימה. ברגע שמלאים אתה נכנס לרכב והולך עם הדרכון והנייר שנתנו לך כשנכנסים לכיוון היציאה, שם אתה מגיש את הנייר ואתה יכול להמשיך.

שלא כמו כשחצינו את הגבול עם בוצואנה, הם לא הביטו בנתוני הרכב בשום זמן ולא בדקו את הרכב. אני לא יודע אם זה הדבר הרגיל או שהם לא רצו להסתכל.

עם הכניסה לגבול נמיביה לא היה אף אחד בכניסה, אז השארנו את הרכב בחניון. אנו עוברים לאזור «כניסות», שם עליכם למלא טופס כניסה עם הנתונים שלכם. לאחר מילוי אתה נותן אותו לקצין יחד עם הדרכון בו הם חותמים אותך מכניסה למדינה.

אם אתה נוסע ברכב, השלב הבא הוא ללכת למשרד "קרן מינהל הדרכים" שליד הדלפק שם הם חותמים את הדרכון. כאן אתה צריך למלא טופס, לרשום את הרכב שלך ולשלם אגרה של $ 259 NAD כדי להשתמש בכבישי המדינה. מכיוון שעדיין לא היו לנו דולרים נמיביים והשינוי זהה לזה של סניפים, שילמנו 259 סניפים. אני חושב שאפשר גם לשלם באמצעות ויזה, אם כי אני לא בטוח.

עם היציאה לשוטר ביקש מאיתנו השוטר את הדרכונים שלנו וקבלת תשלום ששילם את האגרות, לולא שכחנו. לקחת בחשבון: הבא זוג עטים כחולים למילוי הטפסים.

איפה לישון ב Noordorewer

באותו לילה בילינו כמה קילומטרים מהגבול באזור פליקס Unite Provenade, מתחם בקתות בסגנון אפריקני ליד נהר הכתום. הבקתות טובות מאוד ובמתחם יש בריכה, בר ומסעדה. בנוסף, יש לה חנות שמלאה היטב ומאיפה יכולנו לקנות מתאם מתח. הלילה עלה לנו 1025 דולר נאד. אנו ממליצים על 100% גם אם יש לשלם את האינטרנט.

נסעו קילומטרים: 714
זמן יציאה: 7 בבוקר (זמן דרום אפריקה, שימוש באותו זמן כמו ספרד)
זמן הגעה: 15:30 (זמן נמיביה, שעה פחות מאשר בספרד)
בנזין הוצא: 23 ליטר ב -12.22 סיביות (280 סיביות)
פיסוק בדרך: 0

יום 3: יער רוטט יער, מגרש המשחקים של הענק ולילה בוינדהוק

אנו הולכים בדרך הדרך דרך נמיביה. התוכנית לאותו יום הייתה להגיע ווינדהוק, הבירה ותעצרו בדרך לביקור באזור יער רוטט יער וה מגרש המשחקים של הענק. העייפות המצטברת החלה לשקול ועלתה לנו יותר ממה שאנחנו צריכים להתחיל. בנוסף, בזבזנו הרבה זמן בחיפוש אחר קופאית איפה ניתן להשיג כסף ב Noordorewer. ויתרנו אחרי שניסינו כמה מהם ללא הצלחה, עצרנו להכניס דלק ולאכול ארוחת בוקר אצל ווימפי והתחלנו את המסלול. בתוך קיטמנסק הצלחנו להשיג כסף מהקופאית בבנק סטנדארט. עשינו ביקור מהיר בבניינים הקולוניאליים של העיר ופנינו לעבר העיר יער רוטט יער.

אנחנו לוקחים את כביש C16 מקיטמנסקוף ואז את C17 לכביש חוות גריגאנוס. בקבלה אנו משלמים את דמי הכניסה 75 $. יער עץ הרוטט נמצא באותה החווה והוא ביקור שאנחנו ממליצים עליו מאוד, מכיוון שעצי הרוטט לעיתים נדירות יפים.

מה שאנחנו לא מייעצים לכם זה לבקר במגרש המשחקים של Giant. כדי להגיע לשם צריך לצאת מהחווה ולנסוע על הכביש C17. שלט בכניסה נותן אזהרה מוקדמת "להיכנס על אחריותך בלבד". מגרש המשחקים של הענק הוא ארץ עם תצורות סלע סקרניות מאוד, אך המסלול מצוין בצורה גרועה מאוד ואנחנו הלכנו לאיבוד. אתם תקראו את הערך באותו יום, אך עם הפחד בגוף אנו הולכים בדרך עד שנגיע לווינדהוק. מצאנו קרוואן גדול 100 קילומטר לפני שהגענו לבירה וזה נהיה לילה בכביש. לבסוף, אנו מגיעים ליעדנו מותשים ומבקשים לשכוח את אותו יום.

איפה לישון בוינדהוק

נשארנו בבית מחנה עירוני, אתר קמפינג בסגנון אוהלים נוטים כולל מיטה. האמבטיה משותפת ויש בה מסעדה שהיא טובה מאוד. הטוב ביותר הוא המחיר: החנות העליונה עולה 39 אירו. בסמוך נמצאת המסעדה ביתו של ג'ו, התייחסות בקרב מבקרי העיר. הדבר הרע הוא שבאוגוסט קר מאוד בווינדהוק ולמרות שלמיטה היה שמיכה חשמלית כשצאת לשירותים זה לא מסתדר.

סיפור היום ב: "טיול ליער עץ הרוטט ומשחק הענק".

יום טיול: 3
נסעו קילומטרים: 846
סך כל הקילומטרים שנסעו בטיול: 1,560
זמן יציאה: 6:30 בבוקר
זמן הגעה: 19:15 בערב
בנזין שהוצא: 34.15 ליטר ב -11.52 $ (393.40 $) + 30.17 ליטר ב -11.45 $ (345.15 $)
פיסוק בדרך: 0

יום 4: בקרו ב- Twyfelfontein ותחריטותיו בסלע

למרות שבאותו יום קמנו מוקדם, איבדנו את הזמן שלנו בצורה לא טובה ובסופו של דבר עלינו למסלול מאוחר מהצפוי. העייפות כבר שקלה יותר מדי. באותו יום תכננו מסלול מסלול שאפתני מאוד ולא מציאותי: להגיע ל קמג'אב עוצר ב בקרו ב Twyfelfontein. כבר אמרנו לך: אנו מחשבים את המרחקים באמצעות מפות גוגל והזמנים שהיא נותנת אינם אמיתיים כלל.

סוף סוף אנו מגיעים חוריקסאס בשעה 12 ושם עלינו על דרך המסלול, שבה באופן עקרוני זה לוקח שעה, אבל זה לקח שעתיים וחצי. לבסוף, אנו מגיעים עייפים לאתר מורשת עולמית.

אם כי רק קטע קטן מ Twyfelfonteinכדאי לבקר בכדי לראות את אלה חריטות אלפי שנה. הסיור מודרך ועולה $ 60 נמיבנים פלוס 20 $ לחניה.