אפריקה

מסיסרים לאתר הנופש Ai-Ais שבקניון נהר הדגים, נמיביה

החלק השמיני של הנסיעה ל נמיביה בת 15 יום עשינו באוגוסט 2016. בהזדמנות זו אנו מתחילים Sossusvlei ו- Vlei Dead להמשיך את מסלול הדרך שלנו אל קניון נהר הדגיםמפסיק לישון באזור אתר הנופש Ai-Ais.

התעוררנו חמש דקות לפני שהאזעקה צלצלה, בשעה 5 בבוקר. תוך חצי שעה כבר התלבשנו, שטפנו את פנינו והריםנו את שקי השינה, המזרן והאוהל. שתינו קפה בלגימה אחת ויצאנו לדרך. בתחנת הדלק הם אישרו כי הדרך בה הלכנו כדי להגיע ססרים היה הכי מסובך שאפשר. כלומר, המפה שקנינו ברשת הייתה שטויות מוחלטות. ואז אנו מבקשים הנחיות ל Ai-Aisשלחנו גלויה ויצאנו לתחנה הבאה של הטיול.

בחמש וחצי היה עדיין לילה וכמעט שלא ניתן היה לראות שום דבר בדרך המסלול. בכניסה לפארק הלאומי כבר עמדו כשש מכוניות בתור והמסלול לא עצר כדי להגיע לרכבים במלוא המהירות. כאילו לא די בכך, שובל האבק שהשאירו בדרכם הקשה על הראייה עוד יותר, כך שבמחצית השעה הראשונה הלכנו לאט מאוד.

לאורך הדרך ראינו כיצד הירח נעשה צהבהב ובהיר, ואילו בקצה השני של השמיים, השמש העולה החלה לצבוע את העננים בצבע אדום וורוד. ראינו מכונית עצורה עם זוג צרפתים שלא דיברו אנגלית. הם התייעצו עם המפה ורצו לדעת אם נותר הרבה לסטייה ססרים וחאבייר נתן להם את ההסברים הרלוונטיים בצרפתית שהומצאה למחצה.

הכביש היה במצב טוב מאוד וכמעט היה צריך לעצור את המכונית כך שלא תעלה על 70 ק"מ. האזור המורכב היחיד היה כשעברנו לידנו מעבר זרישוגט. לשם היית צריך ללכת בזהירות בגלל העלאת השטח והעקומות, אבל היו כמה קילומטרים. האזור הזה הוא סקרן מכיוון שהאדמה בצבע חום.

2.45 שעות לאחר מכן אנו מגיעים מלטאההה. שם מסתיים דרך החצץ והאספלט מתחיל. אנחנו עוצרים לאכול במסעדה סקרנית מלאה עתיקות בכל מקום באזור תחנת דלק כוללת. אנו שותים קפה ($ 15) וכריך עגבניות, גבינות, חזיר ($ 40) ומנצלים את ההזדמנות ללכת לשירותים ($ 3). בשעה 8.45 חזרנו למסלול.

בתוך קיטמנשופ עצרנו בתחנת הדלק פומה במרכז העיר לתדלק (300 $). אם היינו יודעים שיש אנגן עם ההמבורגר של ווימפי כמה קילומטרים מעבר לעיירה באותה B1, לא היינו חורגים והיינו מנצלים את ההזדמנות לאכול משהו.

בשעה 13:30 אנחנו עוברים גרנו ומשם מגיע אחד הכבישים שמובילים אליו קניון נהר הדגים (C12 ואז קח את ה- C37). עם זאת, לא ידענו אם יהיה לנו זמן באותו יום וכבר היינו עייפים, ולכן החלטנו ללכת ישירות למלון. ואז ידענו שזה היה נותן לנו זמן ושנוסף להיות דרך טובה, עדיף היה לבקר באותו היום.

עשרה קילומטרים גרנו אנו מוצאים את הסטייה מה- C10 לכיוון Ai-Ais. מאותה נקודה צריך ללכת בדרך מסלול של 73 ק"מ. הכביש היה במצב טוב מאוד ולמרות שהוא סימן שאפשר ללכת במהירות של 100 קמ"ש, עדיף לא לעבור מעבר ל- 70 ק"מ שהכבישים החוליים בוגדניים מאוד כאשר היה חסר כ 20 ק"מ, הדרך הייתה מסובכת ולמרות שהמהירות המקסימאלית הרשמית הייתה 60 ק"מ, לא עברנו את 40 הקמ"ש. שני הקילומטרים האחרונים כללו טיפוס על הר והורדתו לחלוטין עד שהגיעו לשטח אפיק נחל דגים.