אירופה

המקדשים של פסטום וחוף אמלפי ברכב

תוך ניצול העובדה שיום שישי, 24 בספטמבר, היה חג בברצלונה, החלטנו להתרחק 4 ימים לאזור קמפניה בדרום איטליה לשם כך הזמנו טיסה עם Ryanair לפני חודשים, מכיוון שכעת היא טסה משדה התעופה אל פראט אל רומא סיאמפינו. למרות זאת נאפולי היא בירת קמפניההחלטנו לטוס לרומא מכיוון שהמחיר היה הרבה יותר נמוך ולוחות הזמנים הרבה יותר טובים.

התוכנית המקורית הייתה לעזוב את ברצלונה בשעה 20.50 כדי להגיע לרומא בשעה 22.20, אך בזכות בקרי התנועה הצרפתית שהיו בשביתה, הטיסה שלנו יצאה באיחור של יותר מ 45 דקות ובסופו של דבר הגענו לרומא בשעה 23.15. שדה התעופה סיאמפינו קטן מאוד וההתוויות גרועות מאוד. כשיוצאים מהטרמינל אנו מחפשים אינדיקציה כלשהי שתיקח אותנו לאזור המכוניות השכירות ללא הצלחה. בסופו של דבר, אחרי חיפש כמה דקות שאלנו מישהו מביטחון והוא אמר לנו שהם בחניה 8, בתחתית ימין. איזה רקע? איזו זכות? בכל אופן הקפנו את החניונים השונים עד שחזרנו קצת לטרמינל וראינו שיש שירות שאטל ללכת לחניה הנ"ל, אבל זה בגיל 23 הפסיק לעבוד. מושלם! שאלנו שוב, וקצת עצבניים כי השעה 23:40 וחברת השכרת הרכב נסגרה ב24- והפעם נתנו לנו את ההוראות הנכונות ויכולנו להגיע למקום. לכל אלה, כאן אני משאיר מפה של מיקומם של חברות השכרת הרכב כך שאותו דבר לא יקרה לכם.

בשעה 12 בערב יצאנו לכיוון פומפיישם החלטנו להקים את "מחנה הבסיס" שלנו. נסיעה בדרום איטליה היא חוויה, ניתן להבין את טבעה של האיטלקית רק על ידי צפייה בהם נוהגים. בדרך כלל, הנהג האיטלקי הוא ישות בלתי מתלבטת. מסקנה זו מושגת לאחר שראתה כיצד הם תופסים תמיד שני נתיבים מהכביש המהיר, לא עומדים באחד מהם או לא יודעים להחליט אם להישאר בצד ימין או משמאל. הוא גם חסר סבלנות, כך שאם יש פקק, לא משנה את הקו הרצוף, הוא פשוט מסתובב, ואם הוא משתמש בסימני הפנייה, זה כדי לתקשר שהוא הולך לשם ושכולם הולכים.

הכללות בצד, מה שבטוח הוא שבטיול הזה סוף סוף התיישבתי עם אוכל איטלקי מכיוון שבשתי הפעמים הקודמות דיווחתי על כמה אכזבות ושהבנתי פשוט לעצור באזור של שירות כביש ולבקש לאטה מאצ'יאטו זה היה נהדר.

לבסוף הגענו לפומפיי בשעה 15.30 בערב, בזכות העובדה שמצאנו גם קטע מהכביש המהיר סגור לבנייה והיינו צריכים לפנות טוב עד שמצאנו את הכביש הלאומי שהוביל לפומפיי. פאביו, ראש סטודיו B & B 83 בו שהינו, פתח את הדלת מעט מנומנמת והלכנו ישר לנסות לישון לפחות כמה שעות.

בשעה תשע קמנו לאכול ארוחת בוקר בצימרים ובשעה עשר פנינו דרומה לביקור באזור חורבות פסטום. עיירה זו נמצאת כשעה וחצי נסיעה מפומפיי, אך ניתן להגיע אליה גם ברכבת. בזכות אינדיקציות GPS שגויות אנו מגיעים לחורבות בקצה הדרומי ומשאירים את המכונית בחניון בו שילמו 2.5 יורו עבור כל היום. עם זאת, אז ראינו שיש חניה חינם באזור.

פסטום בולט בחורבותיו היווניות ושלושת המקדשים הדוריים שנשתמרו היטב: מקדש הרה הראשון, מקדש נפטון ומקדש סרס. מלבד המקדשים, נשמרים כמה צמחי בית ואבני אבני רחוב. למרות שאולי הדבר המפתיע ביותר הוא שאם אתה רוצה, אתה לא צריך לקנות את הכרטיס כי הם נראים די טוב מהגדר שמקיפה את המתחם.

שילמנו את 4 האירו ששווי הכרטיס והלכנו ברוגע דרך ההריסות. כך יכולנו להתפעל מפאר המקדשים וגובהם, שהיה מרשים. הדבר הטוב בהריסות האלה הוא שהם נמצאים מחוץ למעגל התיירים וכמעט לא היו אנשים שביקרו בהם.

לאחר שיצאנו מההריסות, חזרנו לרכב לנסוע לדרך חוף אמאלפיאבל בדרך אנחנו עוצרים בשעה מקרה (מפעל גבינות) שם הם יצרו מוצרלה גלידת חלב באפלו ובופלו. ובאמת היו להם את התאו שם רועים באחו ומתנגשים בבוץ. המקום היה חדש וקוקיה מאוד ואני יכול לומר שהם מכרו את הגלידה הטובה בעולם. זה היה קרמי, טעים ושום דבר לא יקר (1.80 אירו) כמה שהוא היה מלאכותי. כל האזור סביב פסטום מלא מעטפות איפה לקנות מוצרלה אותנטי חבל שלא היו להם מסעדה במקום הזה לטעום אותה.

בסביבות השעה 13.30 חזרנו לרכב להמשיך לכיוון חוף אמאלפי. החוף שהולך מסורנטו לסלרנו זה ידוע בשם עלות אמלפי. דרך צרה עוברת בעיירות הקטנות המתכנסות זו בזו בסלע ממש ליד הים. בדרך כלל, כל האזור הזה הוא המקום בו מבלים איטלקיים בחופשות קיץ, ולכן הוא יקר מאוד. החל מאזור החניה הכחול, שם יוצא שעה בערך 4 יורו אם תוכלו לחנות במרכז.

התקופה הטובה ביותר לבקר בחוף היא בסתיו או באביב, מכיוון שבקיץ אי אפשר להסתובב באזור ברכב. הנוף יפה מאוד, אבל לדעתי זה כמעט לא מפתיע אם כבר היה שם קוסטה בראווה: מים כחולים בצבע טורקיז, אורנים וצוקים תלולים. אולי מה שמפתיע בעיקר הכפרים הבנויים אנכית על הסלע עם בתיהם הקטנים והצבעוניים.